handdator

Visa fullständig version : Kalymnos min favorit ö


NewAnn
2005-06-16, 20:14
Hej. Är ny i detta forumet. Men jag älskar Grekland. Har hittils besökt Kalymnos, Rhodos och Kreta, men hoppas på att fortsätta upptäcka öar. Har även börjat försöka lära mig Grekiska...vi får se hur detta går. Ha det bra önskar jag alla Greklandsresenärer!

Hjalta99
2005-06-16, 21:15
Hej. Är ny i detta forumet. Men jag älskar Grekland. Har hittils besökt Kalymnos, Rhodos och Kreta, men hoppas på att fortsätta upptäcka öar. Har även börjat försöka lära mig Grekiska...vi får se hur detta går. Ha det bra önskar jag alla Greklandsresenärer!
klapp_klap Välkommen till Forumet!
Härligt att du har Kalymnos som favoritö! Min första Greklandsresa gick just dit 1992 - det har blivit ett antal sedan dess. Kalymnos är en underbar ö med härliga människor och ja, you name it.....
Lycka till med grekiskan - jag tänker fortfarande och kommer visst aldrig till skott.

Hälsn
Eva

NewAnn
2005-06-17, 23:11
Tack för det Hjalta99. Min första Greklandsresa gick också till Kalymnos och orten Missouri, detta var 2001. Vi kom dit på natten och när vi satt där på båten från Kos kändes det redan då som man var på väg hem på nåt sätt. Det var en härlig känsla att vakna upp och se det vakra bergsmassiven. Stranden och vattnet var bra tycker jag och som du säger människorna vad trevliga de var vår städerska till exempel hon var jätterar. Så Kalymnos kommer jag att fortsätta längta till få se när det bär av dit igen, samtidigt vill jag utforska många utav de andra Grekiska öarna. Men Kalymnos ja det är en speciell ö! Mvh Ann

inkfish
2005-06-18, 09:49
Hej NewAnn,
här på Kalimera finns en stark och högljudd;) Kalymnosfalang. Fast jag tror att stora delar av den är på Kalymnos just nu.

Mikke
2005-06-18, 11:33
......apropeau den stora och högljudda KalymnosFalangen: var sjudderton håller Riitta &Co hus.....? :)
MikkeMekk

karinafp
2005-06-18, 11:51
......apropeau den stora och högljudda KalymnosFalangen: var sjudderton håller Riitta &Co hus.....? :)
MikkeMekk

Långt från en dator, hoppas jag! När man bara har en vecka i paradiset, ska väl den tillbringas nån annan stans än framför en dataskärm. ;)

Karin

Kirios
2005-06-18, 16:38
......apropeau den stora och högljudda KalymnosFalangen: var sjudderton håller Riitta &Co hus.....? :)
MikkeMekk

Fick SMS i morse från Riitta. Hon satt och gottade sig med frukost på balkongen, så dom vekar ha det gott.

Kirios// som äter frukost på Kalymnos om 40 timmar

karinafp
2005-06-18, 17:43
Fick SMS i morse från Riitta. Hon satt och gottade sig med frukost på balkongen, så dom vekar ha det gott.

Kirios// som äter frukost på Kalymnos om 40 timmar

Skönt att höra, Frank. Ha det så härligt du också! bye_bye

Karin

Janet
2005-06-18, 18:57
Rasmus meddelade mig att de hade en Kalimeralunch med åtta Kalimeror där nere idag, det verkar som om de inte har tråkigt i alla fall :)

Och när jag var på väg till jobbet klockan sju på morgonen fick jag också ett sådant där "äter det och det och det i solen på balkongen just nu". Kändes lagom kul att servera burgare då :)