handdator

Visa fullständig version : Mytilini, AEOLIS


Mamman
2007-07-26, 17:00
Hej!

Lite nyfiken på att höra om det är någon som har bott på Aeolis på Mytilini. Vad tyckte ni om det? Maten?
Jag ska resa med en 1-åring och undrar om det finns att köpa barnmatsburkar och blöjor i närheten (för att slippa släpa med sig.....)?
Hoppas att nån har lust att ta sig tid att svara!:)

/J.

Janérik
2007-07-26, 22:06
Nu har jag aldrig varit på Mytilini men svarar lite generellt:
Då det gäller blöjor så finns det säkert att köpa men räkna med ungefär dubbla priset mot då du köper billigt här hemma. Har du barnvagn med dej så kan du skicka med ett paket blöjor med vagnen då du checkar in den på flyget, brukar passa precis under vagnen.
Barnmatsburkar finns men inte så mycket matiga sorter som vi har här, det är mera frukt och efterrätter i burkarna, dessutom är de inte billiga. Vi hade några enstaka burkar med oss men oftast delade vi maten med dottern, detta gällde både då hon var 8 månader och då hon var 18 månader.
Välling ska visst finnas av något slag men ta med pulver om det tillhör kosten.

Mvh Janérik

Titti
2007-07-26, 22:48
Hej! Jag bodde på Aeolis sista veckan i maj med mitt barnbarn. Jag har berättat lite om det i en tråd som Hannele startade här för ett tag sen.

Det finns ingen affär i närheten. Aeolis ligger ett par km utanför Molyvos i "lantlig miljö", mysigt men lite off.

Vi var väldigt nöjda med hotellet. Det är särskilt lämpligt för barnfamiljer, tycker jag.

Hannele
2007-07-27, 04:30
Hej MAmman

Läste ditt inlägg och blev lite nyfiken...När åker ni till Mytilini och Aeolis????
Vi är en familj som åker den 15 augusti........Två vuxna och två barn på 8 och 11 år.

Hälsningar Hannelebye_bye

Mamman
2007-07-27, 16:15
Vi åker den 12 september.
Du får jättegärna skriva o berätta vad du tyckte om stället när ni är hemma igen.
Trevlig resa!!!

Mvh Jenny

Lin
2007-08-01, 15:25
Hej!
Vi ska till Lesvos/Mytilini 5/9 och bo i Molyvos (Sun Rice hotell) Var där för femton år sedan, och det var en väldigt "grekisk" Ö.Vi har rest i Grekland varje år på olika öar sedan 1988.Första gången vi besöker en ö två gånger,och det säger ju en del. Trevlig resa!;)

bopia
2007-08-01, 17:17
Για σασ Lin
Vi bodde på Sun Rise i augusti/september 2006, mycket trevligt hotell med fantastisk personal, hälsa dom alla från oss, vi som gav Nicos( the busdriver" en kalimeratröja,kolla om han använder den iår.

Strax nedanför Sun Rice ligger Fantastico, en mysig taverna med mycket god mat, och levande musik på lördagarna, det var det också på hotellet på torsdagarna,missa inte det.

Ha en trevlig resa till Mytilini/Molyvos.Καλο ταχιδι/bopia