handdator

Visa fullständig version : oplanerat/party på Naxos


sir_blue_eyes
2007-07-26, 02:06
Hejsa jag och min kusin ha oplanerat bestämt att vi bara ska packa väskan och flyga till athen och sedan ta båten till naxos den 10/8 och vi ska åka hem den 19/8 men jag är lite ny på att bara dra iväg utan boende så jag skulle vilja skulle vilja ha några pointers hur man ska göra för att komma över riktigt bra priser på rum och vart der är best att bo med pol.

mycket tacksam för svar.

mvh sir_blue_eyes

Susie
2007-07-26, 20:59
Du kan forsøge på Pension Irene II i Naxos by. Der er en lille pool, og der kommer mange unge mennesker, fordi stedet er nævnt i Lonely Planet.

Yak
2007-07-26, 22:38
Det var ju inte precis den bästa tiden ni har valt. Just nu är det extrem högsäsong i Grekland. Dock är väl just Naxos den ö där det är störst chans att få boende eftersom det finns rätt många rum där. Det kommer stå en hop rumsraggare när ni kliver av färjan, prata iallafall med dom och lägg hotellen på minnet. Kommer ni tidigt på dagen behöver ni ju heller inte bestämma er direkt utan kan gå runt och titta lite. Då vet ni allafall vad prisläget är och vilken som kan tänkas ha lediga rum.

malou
2007-07-26, 23:49
[/quote=Yak;100412].. Det kommer stå en hop rumsraggare när ni kliver av färjan, prata iallafall med dom och lägg hotellen på minnet. Kommer ni tidigt på dagen behöver ni ju heller inte bestämma er direkt utan kan gå runt och titta lite. Då vet ni allafall vad prisläget är och vilken som kan tänkas ha lediga rum.

Kanskje smart å be om å få se et kart; mange sier 'sentrum' om beliggenhet og det stemmer ikke alltid. Har dere ok med tid, be om å få se rommet før dere tar en avgjørelse. Ofte kan det være greit å kun gjøre avtale for en eneste natt før man bestemmer seg for å bli eller ikke. Selv om man kun har en liten uke til disposisjon.

August er absolutt høysesong, men man finner alltids noe.bye_bye

sir_blue_eyes
2007-07-27, 02:16
bye_bye nu är det bara 14 dagar kvar tills jag och min kusin åker men vi skulle vara mycket intresserade av vad det kan finnas för uteliv_B-anana på NAXOS.

Hör gärna av er om ni ha nå bra förslag på nå pub disco och restauranger med bra underhållning klapp_klap

tack för oss så länge

mvh sir_blue_eyes och Jr

Janet
2007-07-27, 15:14
Jag vet faktiskt egentligen ingenting om det, men har hört att det är helt okej partyliv där.
Ni hittar säkert bra drag nere i Chora =)

sir_blue_eyes
2007-07-27, 19:03
Hejsan tack för svaret vi få se vart vi hamnar till slut då _B-anana

Brukar du vara mycket på naxos eller?

mvh kent