handdator

Visa fullständig version : Narrowboat / England


Argyris
2007-07-25, 13:51
Hej,

nu är det ca 1 vecka kvar tills vi skall till England (inte för vädret), men för att hyra en Narrowboat (16m*2m) på Liverpool & Leeds kanal.
Vi kommer att börja och sluta våran resa i Skipton (Peak Distrikt). .
Vi skall åka 1 vecka och stanna vid pubar och byar för mat & övernattning.
Innan och efter båt turen kommer vi att ha några dagar i Peak Distrikt & York.

Är det någon som har gjort detta?
Har ni några tips och ideer...

/Nico

P.S. Sedan åker vi 28/8 till Kreta...för vädret, folket & maten..._B-anana

Paulina
2007-07-25, 14:02
Oj, så underbart!!! Jag har inte gjort det själv, men skulle gärna vilja! Berätta gärna hur det var, sen!

Tänkte bara säga att bästa sättet att se York är att springa runt stan uppe på ringmuren! :)

Moster
2007-07-25, 15:40
Hej, nu är det ca 1 vecka kvar tills vi skall till England. Vi skall åka 1 vecka och stanna vid pubar och byar för mat & övernattning.
Nico _B-anana

Ahhh, vad jag blir avis :mad: Tänk att få åka till de brittiska öarna och äta Fish and Chips, serverade på pubar. MUMS klapp_klap

Moster, som förutom Greklandslängtan längtar till England & Skottland

Paulina
2007-07-25, 15:56
Moster, som förutom Greklandslängtan längtar till England & Skottland

Moster, jag tror att vårt parti nu kan inkludera fler paroller (än såna som har med Santorini och katter att göra)! :)

P/ som är en riktig England/Skottland/Wales-nörd ;)

Elisabet
2007-07-25, 16:02
Jag vill också vara med i Englandspartiet!!

Och jag vill tillbaka dit!!!!


Ha en härlig resa Nico! Trots många månader i England kan jag inte ge några tips på just det området.
Men säg Chears så ofta ni kan _B-anana

Paulina
2007-07-25, 16:11
Eftersom det inte bara är välvilja gentemot England som vi i partiet vill främja så får vi nog kalla det för KSSB (katter, Santorini, Storbritannien) eller någon annan kombination... ;)

Men annars: welcome! :)

Moster
2007-07-25, 16:28
Jag vill också vara med i Englandspartiet! Och jag vill tillbaka dit! Men säg Chears så ofta ni kan _B-anana

Klart att du får vara med Bettan bye_bye

Mitt förslag på namn är KSSBK = Katter Santorini Storbritanien Kiltar :rolleyes: Är förslaget godkänt? Eller ska vi ha fler bokstäver med i namnet?

Moster :)

Argyris
2007-07-25, 16:35
Hej,

det blev ju en helt anna vändning på inlägget... ett parti...:cool:

Kan ju kalla det NKGB... Nico-Kreta-Great Britain...

Men jag sökte efter tips för resan....Ang_elx

/Nico

Peter
2007-07-28, 17:32
Jag och några goda vänner tittade allvarligt på detta för ett antal år sedan och det verkar helläckert. Tyvärr kom vi inte iväg som vi tänkt men jag tror det är en riktigt häftig grej... Just detta att köra båt på en kanal några timmar under dagen och sedan "parkera" vid en brygga där det råkar finnas en Pub... Ang_elx :D

Nu är ju inte Engelsk mat något att höja till skyarna men de har gott öl och lite annat... Mat kan man ju dessutom laga ombord! ;)

Har du en plats över...!??? :o :D

Go for it!

Peter

Gita
2007-07-28, 21:48
Oj, så häftigt! En av mina drömmar - vi diskuterade detta häromdan, kanske en dag...? Vill gärna höra mer detaljer när du kommer hem, kanske har du bilder med dig också?

Ha det gott!
Gita bye_bye

Moster
2007-08-13, 21:20
Argyris!
Hur gick det med din Englandsresa?

Moster :)

Argyris
2007-08-14, 21:54
Jag kommer hem imorgon och kommer att posta ett inlägg om våran resa, jag kan bara kort säga:

Kanonlkul & Bra & värt varenda öra (Pund).... I will do that again..

/Nico

Argyris
2007-08-20, 14:04
Hej,

nu vill jag skriva lite om våran resa och skicka bilder, HUR skall jag göra?

:confused:

Skall jag skaffa en blogg ? (Om ja, var & hur?)
Eller finns det några bra andra möjligheter?

/Nico

Zanét
2007-08-20, 14:16
Hej Argyris :)
Du kan skicka storyn inkl bilder direkt till Janne på kalimera@kalimera.nu så lägger han in det under reseberättelser.

//Zanét bye_bye