handdator

Visa fullständig version : Å bo i Chora, Amorgos


Ingvild
2007-07-25, 10:32
Nå er jeg hjemme igjen etter flere uker på Amorgos og vil benytte anledningen til å oppmuntre flere til å velge Chora som base. Før jeg reiste etterlyste jeg tips på pensjonat, og fikk noen anbefalinger fra dere her på Kalimera. Takk :)! Bodde selv på Panorama (rett ved busstasjonen) og var godt fornøyd med det. Det er enkelt, men helt OK.

Viktigere enn rommet var stemningen i Chora på de ulike tidene av døgnet. I stedet for balkong kan man jo nyte omgivelsene fra en stemningsfull stamcafé som Katadon, for eksempel. I enden av hovedgaten, der det smale smuget åpner seg opp mot et blomsterhav, er torget nærmest som en naturlig scene med flere plan, rammet inn av hus og kirker. Ellers kan man sitte på benker og i trapper. Det er god plass, i hvert fall når man ikke reiser i august.

inkfish
2007-07-25, 11:59
Vad härligt det låter Ingvild! Chora är så vackert, det är säkert underbart att bo där. Om man inte blåser bort, vill säga;). Fast du kanske hade tur och slapp den värsta blåsten?

Eva L
2007-07-25, 13:50
Låter härligt har funderat på att bo i Chora själv men det känns lite svårt att inte ha närheten till hamnen med alla segelbåtarna och den fina bukten i Katapola. Livet där är alltid så intressant.

Under de 10 dagar som jag tillbringade på Amorgos för några år sedan hann jag ta flera promenader och någon busstur upp till Chora. Klart en av mina favoritplatser i Grekland. Vid nästa ö-luff om tidigast 2 år blir det kanske Amorgos igen men Syros står också mycket högt på listan och den ön har jag inte besökt än.

Eva

Ingvild
2007-07-25, 16:14
Fast du kanske hade tur och slapp den värsta blåsten?

Nei, det blåste kraftig noen dager denne gangen også, men ikke flere dager i strekk, og det plaget meg ikke. Bare deilig med litt forandring:). En ung jente fra Chora karakteriserte Chora, Katapola og Egiali som tre ulike temperatursoner... Blir det for ille, kan man flytte litt på seg.