handdator

Visa fullständig version : Amorgos direkt


Hellen
2007-07-23, 21:38
Hej alla!
Sa antligen ar vi pa Amorgos, fullbokade batar och daligt med roomsare i hamnen. Endast ca 10st pa Naxos i lordags ingen pa Amorgos idag mandag. Det ar min dotter som kopt internettid sa jag stjal bara lite haha.
Ett gott rad ni som ska aka nu, forboka ALLT. // Johanna och lite Helen

inkfish
2007-07-23, 22:10
Åh, berätta mer när du kan!bye_bye

Parkera gärna dottern på nåt dyrt kafé med lämpligt spanläge under tiden;)

Eva L
2007-07-24, 08:15
Ha det så bra. Hoppas ni ändå fått sovplats. Kan vara lite krångligt på Amorgos i högsäsong. Fel tid att ö-luffa nu egentligen. Fast det kan finnas boenden även om det inte står så många rumsraggare i hamnen. Har boendena nästan fullt orkar de inte stå där. På Folegandros fanns det inga rumsraggare från Chora i juni men massor av lediga rum. De lägger inte energi på att stå i hamnen utan folk får gå runt på plats.

Känner några som kom till Naxos för två dagar sedan. Inga problem att hitta rum för den lilla familjen så ni som ska resa nu behöver inte ha hjärtat i halsgropen. :)

Berätta gärna mer om Amorgos nu har hört att många tar med sig bilen dit och att ön är nästan invaderad av fransmän. Stämmer detta verkligen? Jag har bara varit där i junimånad då är det perfekt.

Eva

KosAnn
2007-07-24, 11:39
Hallå Helen!
Hopppas att ni får det kanonbra där nere. Och att ni hittar bra rum. Skall ni vara på Amorgos på den STORA dagen på lördag? ;) Jag är ju lite nyfiken. :p
Ha det gott och snart är det vår tur att bevista Grekland.
Kramar från
Annika

KosAnn
2007-07-24, 14:35
Hallå Helen!
Skall ni vara på Amorgos på den STORA dagen på lördag? ;) Jag är ju lite nyfiken. :p
Kramar från
Annika

Såg i tråden" Vem passar barnen..." att ni skall ha party på Antiparos den 28. Jag passar på redan nu att Gratta dig och hoppas att du/ni får störtkul. Som sagt så har vi nu bokat våra biljetter till den 29 , annars hade det varit värt att komma ner och våldgästa er på festen. :D

Kos kan vi inte tröttna på eftersom vi bara inte kan... ;) :p :rolleyes: :cool: flabb_flab
Kram från Annika

Yanna
2007-07-24, 19:50
Hej Hellen!
Kan vi inte byta du och jag flabb_flab...längtar tillbaka!! snyft_drop
Jättekul att få rapport direkt från Amo! Är det lika mycket svenskar nu som när jag var där för drygt 2 veckor sedan? Jag tyckte nämligen det var otroligt mycket svenskar på Amo, undrar om det har med Kalimera att göra? :rolleyes: :D
Berätta vad ni gjort de dagar ni varit där! Gissar att det är smockfullt med folk, det var det när jag var där. Var bor ni och hur dyrt är det nu? Jag betalade 40Euro på Pension Amorgos som nog inte tillhör de billigaste alternativen, men bra läge är det!
Jag hoppas du får en kanonskön vistelse på Amo och längtar efter fler rapporter från favvo-ön!

Yanna som har abstinens...redan!

Hellen
2007-07-27, 20:58
Nu hamnar det har lite fel i forumet, men jag skriver mer nar jag kommer hem.
Vi har tagit Armogos till vara hjartan, men ar nu pa Antiparos, oarna paminner mycket om varandra. det kanns pa atmostfaren pa nagot satt, skall definitivt tillbaka.
Vi fick ett jattefint beoende for 52Euro for tre personer, kyl och AC, Pension Sofia, en jatte trevlig familj som har det.
// Helen