handdator

Visa fullständig version : Direktmetro till Pireus!!!


Arne
2007-07-23, 20:25
Har nu bekräftat erhållit att det numera går rent utmärkt att taga sig från
Athen Airport och ned till Pireus uten omstigning med direktmetro!!!

Tidsåtgång: Cirka 60 minuter, pris runt 6€ pp vuxen.

Källa :
"Vi tok direktetog fra flyplassen til Pireus i juni.Dette toget hette Suburban Train og stod oppstilt ved siden av Metrotoget. Lik pris og tidsforbruk som Metroen, men vi slapp altså å bytte. Vi fikk også med oss litt å se på da dette toget går på bakkeplan. En time brukte det ned til Pireus. Kan anbefales framfor både trang buss og framfor Metroen som man må bytte linje med. "

Arne

Isa
2007-07-24, 16:47
Hej

Det gick inte något direkttåg från Flygplatsen till Pireaus den 9 juli. Vi tog snabbtåget i ca 20 min och sen var det byte till en överfylld metro som tog över 40 min. Inget bra alternativ och dessutom klart dyrare än direkt bussen. Hoppas det blir ordning på direkttåget men innan det inget bra alt till bussen.
/
1 dag hemma i regnet åhh vad man längtar ner igen.......

Arne
2007-07-24, 17:13
Jag framhärdar!!! Direktlinje finnes från flyget till Pireus!!!

Länk http://www.pireas.com/tourism/images/metro.jpg

Dubbelkollade dessutom med Airport info på flygplatsen.

Arne

"Och likväl rör den sig"

Elisabet
2007-07-24, 17:38
Att linjen finns bekräftades ju här i forumet redan den 17 juni (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=10159) så det är ju inte precis någon nyhet. Förmodligen var det störningar i trafiken den dag Isa skulle åka.

zakka
2007-07-26, 15:47
[QUOTE=Arne;99986]Jag framhärdar!!! Direktlinje finnes från flyget till Pireus!!!

Men, sådan himla tur!!! Äldste sonen har uttalat en stark vägran att någonsin åka med till Grekland igen efter direktbussen från flygplatsen till Pireus i mitten på juni i år. (han höll på att avlida av värmeslag...) Nu kanske det kan gå att "lura" med honom igen... Håll tummarna!

zakka

Arne
2007-07-26, 16:35
Det finns ett litet knep för att behaglig bussresa till Pireus erhålla.

Dagtid fungerar det oftast så, att bussen avgår först när den är ordentligt fylld med resenärer. Strax bakom står då nästa buss och väntar på sin tur att fyllas. Då kollar man tills det är en buss med AC innan man kliver in. Det syns på fönstrens kondens om AC är installerat.

Arne

zakka
2007-08-06, 18:53
Men det är ju lysande!!! Ännu ett ovärdeligt tips på detta fantastiska forum! Antecknar tacksamt tipset för kommande resor...

Sköt om Er!