handdator

Visa fullständig version : Sfinari


Marie_W
2007-07-23, 11:09
Tänkte resa till Sfinari på västra Kreta. Är det någon som har varit där, som kan berätta om stranden och byn?

Tacksam i så fall!! :) Marie

MonkanS
2007-07-23, 12:41
Jag var där för ett antal år sedan. Då bodde vi i Rethymnon och hade hyrt bil för en dag. Vi åkte då rakt upp i bergen utan mål och över till andra sidan. Vi hamnade då i Sfinari där vi åt en underbar fisklunch. Eftersom vi inte förstod något när servitrisen började äkna upp alla olika fisksorter fick vi titta på fiskarna och peka ut vilken vi villa ha. De grillades sedan av en mysig, gammal farbror i kolgrillen som stod ute på gården. Det var då en gullig liten by. Hur det är där idag vet jag inget om. Men det finns säkert någin annan här som kan berätta mer om det.

Marie_W
2007-07-23, 21:54
Tack, det var ju bra att höra att det var god mat "där nere"!! Kanske någon annan kan berätta lite mer?! Det kanske inte finns så mycket mer att säga om Sfinari?!...Byn verkar vara väldigt liten!!

:) Marie

91kg
2007-07-24, 07:52
Hej!

Jag var där för 2 år sen och får nog hålla med dig att Sfinari är väldigt liten by med någon restaurang.

Efter att ha åkt en hel del kringel i krok efter Kissamos med vacker utsikt över både hav och berg,så går det på slutet ganska brant nedåt åt havet och vips är man frammeflabb_flab

Jag tror inte du skall förvänta dig en massa av Sfinari i form av uteliv och shopping, men vacker omgivning och lugn och ro kan vara nog så härligt om man söker det.

Stranden i Sfinari var blandad med olika stora stenar och vattnet klart,men skulle du hellre vilja till en sandstrand så har du Falassarna en mopedtur därifrån och den stranden är kanon som sandstrand och sen Balos inte långt därifrån.

Jag har nog något kort från Sfinari(maila mig i så fall)

Mvh!

MonkanS
2007-07-24, 19:43
Jag har även hittat tre korta filmsnuttar på youtube. Bara drygt en månad gamla. Det är en kille som monterat en kamera på sin hoj och fått till riktigt bra filmsnuttar. De två första är bäst. Titta gärna på dom. Det finns även mycket annat grekiskt där med.. flabb_flab
http://www.youtube.com/results?search_query=sfinari&search=Search

Marie_W
2007-07-24, 21:57
Tack till er båda!! Filmerna var kul att se!! Usch, då är det dags att åka på "den där" kustvägen igen!! Hade lovat mig själv att ALDRIG göra om det!! :rolleyes: Vägen mellan bergen går ju tyvärr inte att ta denna gången!? :D:D På filmen verkar det ju dess bättre bara vara en liten bit.... man behöver åka bland STUPEN!!!

Sfinari blir nog bra för ett par dagar, sedan rör vi på oss!! bye_bye

:) Marie