handdator

Visa fullständig version : Snorkling


Vicious
2007-07-21, 21:20
Jag och min sambo åker till Georgioupolis på torsdag och jag undrar om nån har tips om bra snorklingsställen. Eller om det finns nån "badbåt" som kan ta en ut till nåt passande ställe. Kommer nog inte hyra bil så i närheten av rethymnon eller chania!

Ni får gärna ge tips på andra ställen dit bil behövs oxo såklart. För i värsta fall hyr vi bil ändå!

Tack på förhand.

//Stina

lars
2007-07-26, 11:12
Inget svar!?
Lite info kan jag kanske hjälpa till med.
Stina jag vet inte hur vattnen kring Georgioupolis är att snorkla i. Det är ju en lång sandstrand, så det finns kanske inte så mycket att se men någon annan med erfarenhet av G kanske svarar så småning om.
Från Chania utgår det organiserade turer för dyk och snorkelintresserade.
Möjligheter finns vid stränderna och vikarna runt Chania (här finns bläckfisk i olika former, murärnor, småfisk, faktiskt även en del större fisk om man har tur etc).
Elafonissi är en fin plats att snorkla på, liksom en del ställen runt Apokoronas.
Oftast gäller det att hitta en vik, där det sticker upp stenar lite var stans, ni hittar nog säkert bra ställen.
Det finns nog de i G som kan ge er bra råd, då många greker själva gärna snorklar, särskilt på hösten, när de större bläckfiskarna kommer in.
Lycka till!
lars
Kriti sti kardia mou