handdator

Visa fullständig version : grek kurs i Grekland?


Annika_
2007-07-19, 17:17
Är det någon som kan rekomendera en prisvärd kurs i grekiska ? Om det är någon som själva läst grekiska i Grekland, berätta gärna. Har själv läst grekiska i ett år, (tre år sedan) så vill nu uppdatera mina kunskaper samt lära mig mer.

Nostalgia
2007-09-08, 13:05
Jag kan verkligen rekommendera Athens Center i Aten där jag själv studerat. Jättebra lärare, bra läromaterial, små grupper och en jättesöt skolbyggnad:). Kvalitén på undervisningen är verkligen hög, nästan alla utländska företag skickar sin personal dit och Sveriges ambassadörer brukar också läsa där. Man lär sig massor.

Mvh, Nostalgia

AnnikaLi
2007-10-30, 21:01
Hej Annika,
Jag instämmer med Nostalgia ang. Athens Center. Jag har läst på ön Spetses för 4 år sen. Dom har 1 sommarkurs per år där, 3 veckor i juni/juli. 5 olika kunskapsnivåer att välja på. Kanonbra. Och jag har bekanta som gått i Aten flera gånger och alla är jättenöjda.
www.athenscentre.gr (http://www.athenscentre.gr)
Lycka till!
Annika Li

agapii
2007-11-18, 21:29
Vad kostar språk kurserna? Om man redan kan grekiska men vill utöka det mer, finns det "svårare" kurser med högre nivå?

Nostalgia
2007-11-18, 23:40
Agapii, om du följer länken till Athens Centers hemsida som du fick i inlägget ovanför ditt så hittar du all information du söker där.
Ja, de har även kurser för dem som redan är förhållandevis flytande.

Mvh,
Nostalgia

agapii
2007-11-19, 11:38
Tack för ditt svar :) jag ska kolla.

Eva L
2007-11-19, 13:57
Universitetet är billigast men det tar tid och passar kanske yngre personer bäst som samtidigt vill leva studentliv och umgås med jämnåriga. Lektioner 4timmar/dag fyra dagar i veckan. Tentamen vid läsårets slut.

Eva