handdator

Visa fullständig version : Grekland och vattenlekland!!!!!


pulta
2007-07-19, 16:24
Hej alla Greklandsvänner!Nu skulle jag behöva tips av er där ute.Hade tänkt spara och ta med mina 3 ungar till nån Greklandsö nästa sommar,tittar redan nu i alla kataloger men hittar inte det jag söker,utan behöver Er hjälp:).
Har tänkt åka någonstans i Grekland,bo på ett mellanklasshotell men är ute efter ett VATTENLEKLAND i närheten.
Tror mina halvstora ungar tröttnar på att ligga på en sandstrand och skulle vilja att dom kunde åka rutchkanor,rör, mm i en stor pooooool!
Finns det något sånt på någon ö?
Såg i Fritidsresors katalog ute i Faliraki på Rhodos att dom hade en vattenpark!!!!! Är det någon som vet nåt om det?
Skulle bli Jättetacksam om någon hade lust att ge mej något tips
Tack på förhand
Carinabye_bye

Annika_
2007-07-19, 17:47
Finns ett på Korfu, se hemsida: http://www.corfunext.com/corfu_waterpark.htm

Wardakis
2007-07-19, 18:05
Limnopoulis ligger en bit utanför Chania, sen ska det visst finnas nåt i Hersonissos också.
Gunilla

pulta
2007-07-19, 18:26
Tack så JÄTTEMYCKET för tips och länkar,nu har ungarna tagit över datorn och kollar länken på vattenparken!bye_byeJag får bläddra i en katalog......Lyckades i alla fall få låna den nu och svara Erflabb_flab
Carina

ulrikas
2007-07-21, 15:10
Hej. Vi var i Analipsi, Kreta i juni. I närheten finns tre vattenland, Star beach, Watercity och Aqua plus. Vi har varit på Star beach tidigare, där finns väldigt få rutschbanor. Vi åkte nu till Watercity som var helt underbart. Massor av rutschbanor och pooler. Jag är rätt feg av mig och brukar inte gilla såna aktiviteter, men provade denna gång och blev helt såld! Det var hur kul som helst. Vi var där 11-18 och jag hade lätt kunnat stanna ett par timmar till. Vi som var där var 8 personer i åldrarna 13-45 och alla var supernöjda med dagen. 16-åriga grabbarna blev helt vilda! Våra hotellgrannar hade varit på Aqua plus, dom tyckte det var för få rutschbanor. Det finns flera restauranger som har hyfsad fast food men relativt dyrt. Inträdet kostade 20 € per person fr o m 12 år tror jag. Ganska dyrt men helt klart värt det tyckte vi! Vi tog taxi dit, 25 € och buss hem som jag tror kostade knappt 10 € för oss fyra.

/Ulrika, blev som barn på nytt på Watercity _B-anana

pulta
2007-07-23, 10:40
Hej Ulrikas
Ännu ett tips,jag tackar så mycket.Jag är inte heller så mycket för rutchkanor,men kanske kan även jag då få bli barn på nytt som Du :).
Verkligen roligt med alla tips.Ja visserligen är det dyrt,men å andra sidan så skall man ju inte snåla när man väl kommer utomlands,då skall man leva som Kungar....och ungarna få ha roligt,liksom en annan.Glada barn ger ju Glada föräldrar..
Ha det bra och Tack

Gita
2007-07-23, 10:50
Vi var på Limnoupolis förra veckan, vi tog en taxi från Chrissi Akti, i närheten av Chania. Taxin kostade 10 Euro. Inträde för 4 personer (alla över 12år) totalt 60 Euro. Inne på området finns gratis solstolar och restauranger med helt OK snabbmat. Ta med eget vatten, det är billigare på Supermarket! (Sorry Uffe, jag vet att du tycker att man skall dricka kranvattnet på Kreta :o, för det är så rent och gott...)

http://www.limnoupolis.gr/default.htm

När man skulle hem, så stod det taxibilar utanför och väntade, hur smidigt som helst. Det var en härlig dag, även om det var 32 grader i solen!

KosAnn
2007-07-23, 11:48
Hej!

På Kos finns det också vattenland. Se nedan.


www.lidowaterpark.com (http://www.lidowaterpark.com/)

Det finns äkert fler ställen i Grekland som har vattenland. Hoppas att ni finner något som ni fastnar för.
/Annika

ulrikas
2007-07-23, 21:16
Låter härligt och ser ut ungefär som Water city. Vi har planer på att åka till västra Kreta nästa år, då blir det definitivt ett besök där _B-anana

/Ulrika

Elisabet
2007-07-23, 22:41
Det finns en hel del skrivet i tidigare trådar om Limnoupolis och även bilder därifrån. Den som är intresserad kan använda sökfunktionen så hittar man det.

Argyris
2007-07-24, 09:51
Hej,

vi besökte Faleraki vattenland för 4 år sedan, mycket kul & stort, större än Limnopolis (Kreta).
pga av närheten till Faleraki fanns det 80% Engelskmän där, man få själv säga vad man tycker...

Tänk på att åka till vattenland flera dagar kostar ganksa mycket pengar.

Ett tipps på Kreta (Limnopolis), ta taxi istället för det "idiotiska" turisttåg...

/Nico

pulta
2007-07-24, 12:08
Hej allihopa!
Det verkar ju finnas bra parker lite överallt på olika öar,det blir hur bra som helst med alla tips jag fått.Nublir det väl upp till ungarna kan jag tänka att se ut den häftigaste parken:)Vi har ju gott om tid nu att kolla igenom allt.
Det är dyrt märker jag,men man behöver ju inte vara där varje dag,men som ett avbrott från sandstranden är d ju perfekt.
Ha d bra

ulrikas
2007-07-24, 12:31
Ja, det räcker med en dag. Man är ganska matt när man kommer därifrån!

www.watercity.gr (http://www.watercity.gr)

;)/Ulrika

sir_blue_eyes
2007-07-27, 02:58
Hejsan är det nån som vet om det finns nå vatten land på Naxos där man kan roa sej lite o nå tuffa vattenbanor och pooler :D

tacksam för svar.

Janérik
2007-07-27, 22:32
Det finns väl ett mellan Naxos stad och Agios Prokopios men jag har aldrig studerat det närmare.

Mvh Janérik

Linko
2007-07-30, 23:31
Ngn som vet om det finns ngt vattenland i eller i närheten av Rethymnon? Om inte, vars ligger närmaste?

Athanasia
2007-07-31, 07:20
Det närmaste är nog Limnopoulis utanför Chania,finns även ett utan för Irakion,Watercity.Båda är ok.

ulrikas
2007-07-31, 08:05
Enligt mig och mina tonåringar är Water city mer än OK. Vet inte hur långt det är från Rethymnon.

/Ulrika

Athanasia
2007-07-31, 08:08
Skulle gissa på ca.10 mil.

Linko
2007-07-31, 11:21
Hur tar man sej dit? Buss, taxi? Vad är enklast?

Athanasia
2007-07-31, 12:06
Vi har åkt dit med hyrbil.Finns olika utflyktsarrangörer som anordnar turer dit,vet inte vad det kostar vet bara att de lokala arrangörerna är billigare än charterbolagens utflykter.Tidig lokalbuss till Chania eller Irakliou och sen taxi borde ju va ganska billigt.