handdator

Visa fullständig version : Bo på kefalonia?


hardardottir
2007-07-18, 23:39
Hej,

Har funderingar om att flytta till kefalonia och se hur det är att bo där, med jobb och sådant då. Jag undrar hur det fungerar att skaffa bostad där och vilka mäklare/fastighetsbyråer som finns där som man kan kontakta.
Hade också tänkt att börja med en möblerad lägenhet eller något liknande, om det alternativet finns?

hoppas på svar / Helena bye_bye

LindaJoh
2007-07-19, 10:33
det borde ju kunna gå att hitta om man googlar lite. Vet inte om just Kefalonia, men jag har hittat på Malta dit jag ett tag hade funderingar att flytta.
(ser att du bor i trollhättan! här ser du en uddevallabo ;)

Surfdude
2007-07-19, 12:47
Det blev nåt fel.....

evy
2007-07-19, 16:39
Hej :)

Har tänkt samma sak, så du får gärna berätta hur det går sedan.
Men flyttar lite senare i höst.

Mvh
Evybye_bye

Panakakis
2007-07-23, 11:53
Hej Helena! Det låter intressant med dinna planer som jag själv haft tidigare. Det finns lägenheter att hyra men de med lite högre klass på är rätt dyra då det ofta är en insatts på dessa. När det gäller jobb så är det möjligt från maj till september. Under hösten vintern och våren är det rätt lungt på Kefalonia och det är inte så lätt att få arbete då. Många på Kefalonia bor där på sommarmånaderna och på höste flytta till sin lägenhet på fastlandet mest Aten. Hoppas du kan förverkliga dina planer.

Hälsningar PANAKAKIS

hardardottir
2007-08-06, 15:37
Hej,
Nu har jag letat runt lite och hittat några intressanta sidor. Ska bli riktigt roligt att äntligen åka dit och inte bara "stanna på semester".

Tack för era svar :)

love / Helena

PelleB
2007-08-09, 12:19
Jag är själv "förälskad" i denna underbara ö och vid varje besök där funderar jag på att stanna för gott. Så jag tar mycket tacksamt emot tips om hur man kan gå tillväga för att hitta en permanent bostad utan att bli fullständigt ruinerad. Har gått förbi mäklarfönstren och priserna man ser där är ju inte direkt att leka med...Hej,
Nu har jag letat runt lite och hittat några intressanta sidor. Ska bli riktigt roligt att äntligen åka dit och inte bara "stanna på semester".

Tack för era svar :)

love / Helena