handdator

Visa fullständig version : Första gången till Grekland......


Hannele
2007-07-17, 03:03
Hej på er allihopa.
Nu har jag tillbringat en massa timmar med att söka information här hos er inför vår första semesterresa till Grekland. Vi har talat om det länge i familjen och nu ska det äntligen bli av.:D
Den 15 aug bär det av till Lesbos och Molyvos. Vi ska bo på ett hotell som heter Aeolis, och reser med Airtours. Är det någon därute som har nån info om hotellet vore jag mer än tacksam. Allt annat man som förstagångsresenär till Grekland behöver veta tas också gärna emot....:p
T. ex...hur mycket fickpengar kan man tänkas göra av med? (vi är lata och bekväma och har AllInclusive på hotellet).

Kramarbye_bye
Er nya medlem Hannele........

Hannele
2007-07-17, 03:06
Hej.....
Har vi gjort rätt som bokat en vecka på Lesvos, i byn Molivos? Vi är en familj på två vuxna o två barn ( 8 och 11).......Vi vet absolut inget om Grekland, vi har aldrig varit där innan......
Vi ska bo på Hotel aeolis och reser med airtours.......

Kramar Hannele_B-anana

Titti
2007-07-17, 09:27
Grattis Hannele! Mitt barnbarn och jag bodde där sista veckan i maj och hade det jättehärligt! Fint rum med havsutsikt, trevlig pool, massor av mat, gratis glass och ouzo mm.

Det är ett par km till staden Molyvos, hotellbuss finns men går inte så ofta. Även lokalbussen kan man ta vid infarten till hotellet. Vi tog den bussen och åkte vidare (förbi Molyvos och Petra) till Anaxos för att bada. Molyvos stränder är inte speciellt bra. Om ni hyr eget fordon, är det ju friare och enklare för er.

Fickpengar är svårt att råda om. Det är ju så olika. I princip är ju allt betalt, när man har All Inclusive, men visst kan man göra av med mer på att äta någon annanstans, presenter, fordonshyra mm. Har ni Visakort, så finns uttagsautomat i Molyvos.

Ni kommer att få en härlig semester. Fråga mer, om du vill.:D