handdator

Visa fullständig version : Katapoula eller Egiali?


LisaW
2007-07-15, 14:44
I år ska vi luffa för första gången och vi ska bl.a. åka till Amorgos tänkte vi. Vi tänkte stanna 3-4 dagar. Några tips? Vilken by ska man välja - Katapoula eller Egiali? Nåt särskilt man bör uppleva om man ska till Amorgos? Tips välkomnas!!

_B-anana_B-anana_B-anana

Yanna
2007-07-15, 16:29
Vad ni vill har ju med att göra vilken ort ni väljer. Om det är stranden som är det viktiga väljer ni Egiali, om det är lugnet och samtidigt vimlet och den speciella atmosfären som jag faller för så väljer ni Katapola.

Ni kan ju bo 2 dygn på vardera orten om ni inte kan välja?

Jag har själv varit i Chora som är såååå gulligt med sina vita hus och smala gränder, men klostret Panagia Chosoviotissa får ni inte missa. Agia Anna tar ni på samma utflykt. Det finns säkert fler saker ni "måste" se, men det tror jag andra här på forumet är bättre på än jag.

Yanna som tycker om Katapola!

Cecilia
2007-07-15, 17:36
Jag gillar också Katapola skarpt! Lite "vuxnare" stämning i Katapola kanske, jämfört med Egiali där det känns som att det är fler barnfamiljer eftersom det finns en sån fin sandstrand mitt i byn. Men smaken är som baken ... som bekant! Förra sommaren bodde vi i båda byarna bara för att få ALLT, hihi! :D

LisaW
2007-07-15, 21:03
Tack båda för svaren!