handdator

Visa fullständig version : Kamarina (restaurang)/sammanslagen tråd


Katharina
2007-07-13, 11:33
Visserligen inte i Grekland, utan i Stockholm på Södermalm, men jag ville ändå tipsa om den. Vi åt där igår och det var både gott och rikligt med mat. Dit kommer vi absolut gå igen. Hittade stället här på Kalimera.

Eva L
2007-07-13, 13:52
Har varit där några gånger och rikligt det kan jag skriva under på. Vi fick ta taxi till hotellet efteråt för ressällskapet vägrade gå några km med så mycket mat i magen. Smaken var väl rätt ok den också.

Eva

Katharina
2007-07-13, 15:41
Haha! Ja då har man ätit ordentligt. Jag åt lammfilé med dragonsås förresten, den kan rekommeneras.

Fontana
2007-07-20, 10:59
Kamarina är mitt "stammishak". Äter där minst en gång i veckan :)

lottasegen
2007-07-20, 12:41
Kamarina är toppen, har ätit där regelbundet i snart 25 år! Kvaliten var lite sämre för några år sedan men har blivit bättre igen. Kul att det är fler som gillar stället, jag har prövat andra grekiska restauranger på söder men tycker inte att de håller samma klass.

Yanna
2007-08-05, 19:48
Hej alla kalimeror!

Igår var jag på Restaurang Kamarina på Gotlandsgatan i Sthlm och måste bara slå ett slag för den. Supergod mat och mycket mat, vi blev FÖR mätta, men vem vill lämna en sååå god lammfilé kvar på tallriken! :rolleyes: Vi åt Meze-tallrik och som sagt lammfilé och delade på en flaska Santorinivin, kaffet bjöd man på....och allt detta för totalt 500 kr...för oss båda! :p
Servitören var verkligen serviceminded, bl.a. ledsagade han en gammal tant som hade svårt att gå utan stöd från bordet och fram till toaletten! klapp_klap
Vi frågade var namnet Kamarina kommer ifrån, det finns en by i Preveza som heter Kamarina och där kommer ägaren till Kamarina från.
Gissar att många vet att det finns en by där som heter Kamarina? ;)

Hit går jag absolut fler gånger!

Yanna

moro mou
2007-08-06, 21:46
Har aldrig varit där....men nu blev jag sugen! Ska nog ta blåa linjen in till stan efter jobbet nån kväll, hoppas att man får nåt trevligt sällskap med sig bara..
Grekiskt avnjuts ju bäst i grekland, men om vi har ett sånt toppenställe här hemma så är ju det bättre än inget... :)
// Mia, som e sugen på grekland igen i år, men för liten plånbok :(
Tack för tipset!

Katharina
2007-08-07, 22:43
Var också där nyligen (se tråd längre ner) och tyckte också att det var bra. :)