handdator

Visa fullständig version : Panik.. boende Sifnos


Fam Löfquist
2007-07-13, 08:13
Hej, Vi hade bestämt oss för Sidnos och hade mail från Loukianos Dimitris på Aperanto i Faros där han lovat oss ett trippelrum. nu helt plötsligt har han inte det utan vill erbjuda oss en studio för 110 Euro per natt, vilket är på tok för mycket för oss. :mad:
Han har gjort fel och vill inte hjälpa oss...
Någon som kan hjälpa oss med förslag på boende då vi åker nästa vecka...

// Cecilia

Eva L
2007-07-13, 08:23
Vi bodde på Pension Irene strax ovanför baren Gorgona mycket nära Aperanto och med fin utsikt för några år sedan. Enklare och äldre boende än Aperanto men välskött och rent. Jag tror att det finns ett större rum i nedre plan så ni kanske kan kontakta dom via turistbyrån eller boka via dom. Det är ett grekiskt par som har stället och de bor själva där under sommarhalvåret. Pratar bara grekiska. Några få ord engelska. Har för mig att de är rekommenderade i någon av guideböckerna kanske Lonley Planet så då finns telefonnr kanske där. Det rum jag tänker på hade egen terass men vi som bodde högst upp hade stor gemensam terass.

Eva

Eva L
2007-07-13, 08:28
På Matt Barrets hemsida finns det en länk till turistbyrån. Den är mycket bra och personalen pratar perfekt engelska. Där kan ni säkert få hjälp. Tyvärr kan jag inte lägga ut länken här egentligen får jag nog inte ens nämna den. Då ni åker snart och Aperanto behandlat er dåligt tänkte jag att ni behöver hjälp.

Eva

thomas
2007-07-13, 11:20
Hej
Var vill ni bo i hamnen, när man kommer in ,eller ute i Faros. I hamnen har jag vid ett flertal tillfälle bott hos Dorethea ovanför bageriet eller ännu högre upp i samma trappa til höger, ägaren till vänster. I Faros bodde vi nu i juni hos captain George bredvid fiskresturangen. Jag tror att stället heter något i stil med`Georgina´ eller något liknande
MvH Thomas