handdator

Visa fullständig version : Kefalonia 25/7,


LindaJoh
2007-07-12, 19:07
Hallå!bye_bye

Jag och min sambo ska åka till Kefalonia den 25/7. Ska bo på San Giorgio i Skala. Någon som vet något om det hotellet?
Hur är det att bo i Skala? Är stranden bra?

Några fler tips ni kan komma med så mottages de tacksamt!

Bond007
2007-07-21, 10:35
Jag och min sambo ska också till Skala den 25/7. Vi kommer bo ett par kilometer utanför Skala. Skulle också vlija ha lite tips vad man bör se och vad som inte är värt att kika på. Någon som har tips?

Nicka
2007-07-21, 12:17
Hej!

Titta på Jannes och Camillas blogg. Där kan ni få lite tips om vad ni kan göra på Kefalonia.:)


Nicka

mkall
2007-07-21, 15:38
Vi ka oxå till Kefakonia, men i slutet på augusti, ska oxå bo i Skala:)

Var hittas jannes o Camillas blogg?

inkfish
2007-07-21, 18:32
Var hittas jannes o Camillas blogg?

Länk finns under rubriken Bloggamera upptill på skärmen:)

mkall
2007-07-21, 20:48
Ok, tackar för det! Är nyregad här, bara vart inne o "tjuvkikat" lite innan. Verkar vara ett bra o intressant forum med många insatta och hjälpsamma människor.:)klapp_klap

Gia
2007-07-22, 17:29
Hej!

Vi är nyss hemkomna från Kefalonia och Skala. Vi åkte med Fritidsresor och känner oss väligt besvikna. På hemsidan skriver Fritidsresor att det är en barnvänlig sandstrand i Skala, men det är fel!! Det är en lång stenstrand som inte är barnvänlig!! Fullkomligt omöjligt att bada utan badskor. Den bästa stranden finns i Lassi, Marta beach som är sandstrand, men den var krafigt överbefolkad. Om man jämnför med andra öar i Grekland så är antalet bra stränder i underkant på Kefalonia.

Panakakis
2007-07-23, 12:07
Hej! Det är helt rätt att stranden vid Skala inte är så bra för barn då det blir djupt vatten nära stranden och har man besvär med stenar så finns det också i Skala. Jag tycker ändå om stranden vid Skala och är rätt ofta där och badar under mina vistelser på Kefalonia. Jag håller inte med Gia att antalet bra ständer är i underkant på Kefalonia. Jag har besökt många öar i Grekland och har inte hittat någon av dessa som har ett bättre utbud på bra bad som Kefalonia har.

Hälsningar PANAKAKIS

Gia
2007-07-23, 20:26
Hej!

Vi är ledsa att göra många besvikna men det finns faktiskt bättre öar (Det var dock mkt som var bra på Kefalonia också, givetvis!) Men vill man ha många fina bad på underbara stränder så finns det ingen ö som överträffar ön Skiathos!! Den har 64 sandstränder i fantastiska gröna omgivningar med klart vatten! Thassos är också en ö som erbjuder ett stort antal fina sandstränder!

inkfish
2007-07-23, 22:14
Sandstränder är inte synonymt med "bra" badstränder för alla. Precis som allt annat är det där subjektivt.;)

Jag håller med om att resekatalogerna ska vara så rättvisande som möjligt. Det innebär inte att en strand måste ha sand för att vara en bra strand - i allas ögon.