handdator

Visa fullständig version : Korfu!


Stinab
2007-07-12, 11:52
Jippiee! Imorgon åker vi till Korfu jag och sonenflabb_flab
Till Ag Gordis och hotell Irene. Ska bli härligt att komma till solen igen.
Hade två jättefina veckor i Kroatien men Grekland är ju Grekland och Korfu blir en ny bekantskap så det ska bli spännande.

Hälsningar
Stinabbye_bye

bopia
2007-07-12, 13:17
Jassas.

På Irene i Ag Gordis hamnade vi när vi köpt en sista minuten resa med Always 2003, helt ok, förutom att Irene själv verkade vara lite " konstig" ibland om det är tillåtet att uttrycka sig så om en annan person,den reseledare vi hade där tyckte detsamma.

Kalo Taxidi bye_bye

bopia

Athanasia
2007-07-12, 13:39
Ha en trevlig resa!bye_bye

Arne
2007-07-12, 14:15
Ett sammanträffande...

Vi reste ju förra hösten till Corfu med de berömda låprisstolarna a 198 Sek/pp. Vi hade på måfå letat oss ett Hotell via nätet hemifrån, och det blev just Ireni.
Vi fick en stor och rymlig studio allra högst upp i det vänstra huskomplexet. Stor balkong samt utmärkt separat köksdel. Har ni möjlighet att påverka så skulle ni försöka få ert rum i detta hus och gärna högst upp.
Man slipper då buller från gatan.

Men, som påpekats, ägarinnan är enligt Hustrun en udda knäppgök.
Själv kom jag alldeles rent utmärkt överens med madamen, vilket föranledde Hustrun mumla något om att lika barn leka bäst........


Lite bilder : http://www.sendpix.com/albums/07071205/56cqr4ueze/
PS: Bild 2768 är från Corfu Town och kom med av misstag.

Arne

Stinab
2007-07-12, 19:52
Konstig madame... ska jag komma ihåg...
Tack Arne för de fina bilderna, men landningsbanan fick man fjärilar i magen av:eek:

Återkommer med resebrev i höst när längtan blir för stor!

Hälsningar
Stinabbye_bye

Arne
2007-07-12, 20:04
Men, det är lugnt!! För några år sedan byggde man ut rullbanan med 300 meter!!! Innan var det tajt minst sagt...

Men, nu komma det lustiga, rullbanan slutar bara sådär 10 meter från stora landsvägen ut mot bland annat Ag Gordis. Tvenne rödljus längs vägen stoppa all biltrafik när charterplan nödgas landa från landsidan i stället för, som brukligt, från havet.

Men, inbromsningen är alltfort häftig!!! Håll i hatten... Full reversering på alla motorerna och maxbromsverkan på alla hjul.

Bilder http://www.sendpix.com/albums/07071211/5yf0fkntpy/

Dock,,, Ned komma man alltid!!!

Arne