handdator

Visa fullständig version : Var på sydkusten ska man åka???


Millie
2007-07-11, 23:45
Är det någon som har varit i Achlia, har hittat ett trevligt boende där:Apartments Achlia låter det bekant?
Har även tittat lite på Matala och hittat Dimitris Villa Hotel,kanske någon har lite hum om det också. Matala verkar ju vara en betydligt större ort än Achlia, men för den delen behöver det ju inte vara bättre där!?!
Vi åker med två st. 14 åringar så det måste ju finnas lite roligt för dom också. Matala verkar mysigt med många tavernor, har ni några favoriter så hoppas jag att ni som varit där kan ge några tips!
Hejdå ifrån ett Sala som har haft störtregn ikväll, Kerstin.

Millie
2007-07-12, 22:57
Hallå!
Är alla vetandes om sydkusten på semester eller .....?Ang_elx
Skulle så gärna vilja ha lite info om båda ställena.
Hoppas på lite bättre sverigeväder nu eller vad tycker ni?

//Kerstin i Sala som har kallt!

Marco
2007-07-12, 23:15
Hej!
I oktober förra året var jag och min dotter i Matala i tio dagar. Vi bodde just på Dimitris Villa som du nämner. Ett lugnt och bra ställe som ligger strax utanför den centrala delen av byn. I själva byn finns en hel del tavernor och souveniraffärer. Finns även ett bageri med massor av godsaker. En taverna som vi tyckte var bra var Taverna Eleni som man hittar lätt om man går längs stranden. Där serveras bl.a kretensisk husmanskost till mycket bra priser. Hoppas detta hjälpte lite.

Millie
2007-07-12, 23:26
Tack för svaret!
Tror du att det kan passa oss med två 14 åringar, både vad det gäller hotellet och själva Matala?

//Kerstin

Marco
2007-07-12, 23:34
Min 14-åring trivdes alldeles utmärkt i Matala och på Dimitris Villa. Sen kan man ju alltid hyra en bil och se sig omkring om man blir trött på Matala.

/Marco

bengtv
2007-07-13, 11:58
Paleochora och Plakias är två andra mycket bra alternativ.
Paleochora är trivsammare men ligger lite isolerat. Plakias är också en
trivsam liten by. Plakias har också flera byar i närheten om man vill se
sig om lite. Lycka till med valet.