handdator

Visa fullständig version : Engelsmän...vågar man fråga?

Ullis 69
2007-07-11, 11:47
Nu när det bara är 17 dagar kvar kom jag att tänka på förra resan till Grekland, Thassos. Thassos var väldigt fint men det stördes lite av att det (iaf när vi var där) var väldigt mycket engelsmän där! Har aldrig varit någonstans i Grekland och drabbats av så mycket engelsmän tidigare! Och jo, de var väldigt högljudda och tog plats så att säga var de än var. Vid poolen var de från morgon till kväll och hördes väl. Många gånger gick vi in från balkongen för att slippa höra dem.:mad: Synd även på alla barnfamiljer (och andra) som aldrig fick en plats vid det lilla poolområdet för att de var ute tidigt och "bokade" alla solsängarna! På restaurangerna hördes det tydligt var de var, i stora sällskap.

Nu kommer jag inte att avboka min resa till Karpathos om någon säger att de brukar invadera ön, men jag vill nog gärna veta innan om det är så! Gillar mångkulturellt på resor men på Thassos var det inte det då! :(

Tjenix//Ullis _B-anana

inkfish
2007-07-11, 11:59
Tvivlar på att det är fler engelsmän än nåt annat på Karpathos i juli.

Karpathos är stort i Holland. Och till byn Arkassa och området runt där åker många tyskar. I övrigt är iaf min erfarenhet (juni och september) att där är väldigt blandat (med starkt svenskinslag längs "hotellrakan" utanför Pigadia).

Jag har varit på två verkliga brittiska favoriter, Symi och Tilos. Där har den brittiska dominansen bland turisterna varit positiv, det har varit lugna medelålders övre medelklasspar som varit smått besatta av att vandra. Har med andra ord inte stört en kotte.

En av anledningarna till att jag slutade åka till Symi var att jag insåg att jag börjat hamna på såväl cocktailparties som cricketmatcher som stammisarna ordnade - och att det alltså var hög tid att se nåt nytt:o

MIAS
2007-07-11, 12:07
Jag reagerade på att jag inte träffade någon engelsman i Pigadia. Hörde inte heller någon prata brittisk engelska. De nationaliteter vi stötte på var, skandinaver, tjeckier, österikare, italienare och holländare. Tyckte det var konstigt att det inte fanns några engelsmän, men vet inte om de kan hålla till på någon annan del av ön...

Miabye_bye

inkfish
2007-07-11, 12:08
Jodå, jag har träffat engelsmän men då har det varit ö-luffare som bott på pensionaten:)

Ullis 69
2007-07-11, 12:14
Låter tryggt!

Har ju tidigare stött på britter på andra öar men det här tog nog rekord och var inte speciellt trevligt! = för många jobbiga britter!

JohnS
2007-07-11, 13:48
Jeg var på Thassos i vår, men reagerte ikke på at det var spesielt mye briter der. Vi bodde i Limenas, så kanskje britene var konsentrert om andre reisemål på øya. Og de få engelskmennene vi la merke til, oppførte seg ikke spesielt dominerende, så man skal kanskje ikke generalisere, selv om det gjelder engelskmenn...:rolleyes:
Derimot var det en flodbølge av bulgarere som kom ned til Thassos i forbindelse med en lang weekend i Bulgaria, med en ekstra fridag så vidt jeg skjønte (det var grekerne selv som brukte uttrykket tsunami). De kom i store flokker, og fylte et par av favorittavernaene våre til siste plass, men ellers var det ikke noe problemer med dem heller.

Ullis 69
2007-08-11, 19:22
Vi tycker att det var många holländare men inget ont om dessa människor, de va trevliga. Väldigt mycket svenskar, norrmän och enstaka finnländare! + en australiensare!!

Så för vår del var det inga problemos, trevligt!

Tjenix! Ullis