handdator

Visa fullständig version : sifnos faros overnatting


ane
2007-07-10, 21:39
Hei,

Jeg var på sifnos i fjor og leide leilighet i FAROS like ved supermarkedet ved stranden. Det var taverna i første etage og Yiannis leide ut leiligheter i andre etasje (4 leiligheter tror jeg). Er det noen som kjenner til disse leilighetene og vet hvordan jeg skal få booket?

Eva L
2007-07-11, 07:12
Turistbyrån i Kamares har en lista över öns alla boenden så pröva att maila dom med din fråga om du inte får svar här. Själv har jag bara bott på Pension Irene och la inte så många andra namn på minnet.

Eva

tofran
2007-07-12, 18:28
Hej,

Vi kom precis hem från 2 veckors ö-luff.
Vi var 4 dagar på Sifnos.
Vi hade inte bokat i förväg utan ordnade rum på turistbyrån i hamnen.
Då vi var 2 familjer på 9 personer sammanlagt så gick det bara att få rum i Kamares. Kamares var jättetrevligt.
Östkusten verkar vara hårt bokad, så jag avråder från att chansa.
Dessutom stängde polisen en ganska stor anläggning för ca 2 veckor sedan vilket resulterade i mindre utbud.

/Tobbe

Arne
2007-07-12, 19:43
När vi för några år sedan anlände till Sifnos, då stegade vi genast in i den lilla kombinerade turistbyrån/Tidningskiosken just där färjan anlöpte.

Tjejen i receptionen ringde ett samtal, och vips kom en äldre herre farande i gammal risig bil. Vi hade erhållit inkvartering i ett hus just på andra sidan bukten, där den lilla kyrkan ligger.

En suveränt utrustad studio med två rum och full köksutrustning. Suveränt boende till Septemberpriset 28€ per natt. Altaner runt hela huset.
Värdfamiljen bodde i det större huset just intill. Det framkom att de hade inalles tre studios till förhyrning.

Kanske detta kan vara något??

Annars har vi vid annat tillfälle bott på Pension Dorothea, just ovanför hamnen. *Även detta bra boende.

Ska se om jag kan vaska fram några bilder.

Återkommer.

Ja här kommer bilderna http://www.sendpix.com/albums/07071211/dqau2jkdkf/

Arne

Piaki
2008-03-12, 16:07
Hej!
Vad lustigt! Jag letar ocksa efter denna Giannis. Tydligen ar han gift med en amerikanska och deras hotel ska vara valdigt bra. Sa, som sagt, om nagon vet nat, snalla svara!