handdator

Visa fullständig version : Menyerna på resturanger på bara grekiska eller även på engelska?


luzorsus
2007-07-10, 10:07
Om de bara är på grekiska lär jag få problem? Ska till Skala Prinou...

JohnS
2007-07-10, 10:10
Det er ikke noe problem, i Skala Prinou får du menyer på flere språk.

anoula
2007-07-10, 11:36
Här på Rhodos finns flera ställen som envisas med att ha menyer på enbart grekiska, just för att undvika turister.

Eva L
2007-07-10, 16:42
Här på Rhodos finns flera ställen som envisas med att ha menyer på enbart grekiska, just för att undvika turister.

Låter som ett ställe vi turister bör undvika. Vill dom inga ha bör dom inga få. :(

Förövrigt lär väl många turister klara av även icke översatt mený. Själv har jag problem med den engelska ibland eftersom jag oftast mycket väl vet vad maten heter på grekiska men inte alltid på engelska. Försökte flera gånger på Rockkafé på Sikinios att få den mat jag ville ha och servitrisen fattade noll. Jag trodde hon var grekinna men till slut hämtade hon en grek så allt löste sig. Hon var från något f.d öststatsland och hade färgat håret kolsvart. Därav mitt misstag. Stället hade tre katter. Den ena låg i mitt knä mest hela tiden och så fort servitrisen närmade sig fräste han. Tror att hon var lite elak med katterna för alla tre såg ut att gå en omväg runt henne.

Eva

anoula
2007-07-10, 17:31
Låter som ett ställe vi turister bör undvika. Vill dom inga ha bör dom inga få. :(

Absolut!

luzorsus
2007-07-10, 18:16
Låter bra med menyer på olika språk....kommer förhoppningsvis att vara till hjälp...

elenaki
2007-07-11, 13:39
Menyerna brukar vara även på engelska o tyska. Sen så kan de flesta greker antingen engelska eller tyska.