handdator

Visa fullständig version : Nu är vi hemma igen...


alfon5s
2007-07-09, 15:01
Hej!
Vill bara berätta att jag och min familj varit på en nästan 4 veckor lång resa till Grekland. Vi tog bilen från Sverige genom Tyskland, Tjeckien, Slovakien, Ungern, Serbien och Makedonien för att slutligen komma fram till Grekland. Resan gick bra inga stopp av poliser eller problem i tullen. 21 underbara dagar fick vi Grekland. Vi for först till Thassos där vi stannade några nätter. Därefter åkte vi vidare till Pireus och färgade över till Naxos. En härlig båttur på 5 timmar då vi såg delfiner hoppa i vattnet. På Naxos stannade vi en vecka. Åkte därefter tillbaka till Pireus och vidare till Nafplion. Där bodde vi 2 nätter och hann då med att besöka sevärdigheterna i Aten. Därefter bar färden vidare till Zakynthos där vi också stannade en vecka. Bara sol och värme (nästan för mycket värme) i 3 veckor. Bra boende hittade vi och allt fungerade bra. Jag hann även med en penicillinkur eftersom jag hade otur att få halsfluss i värmen under vistelsen på Naxos. Vi hade inte planerat i förväg vart vi skulle utan bestämde oss i sista sekunden för varje resmål. Men vi hade flyt hela tiden och hamnade vid rätt färja i lagom tid innan nästa båt skulle avgå. 3 underbara veckor alltså! Även hemresan gick bra utan oväntade stopp. Man får se så mycket vackra vyer på vägen och själva resan i sig blir ett äventyr. Med önskan om en fin fortsättning på sommaren och trevlig semester till dem av er som har eran Greklands semester kvar!
bye_byeHälsningar Gunilla

ulrikas
2007-07-09, 15:41
Det låter härligt!

/Ulrika

Hellen
2007-07-09, 15:45
Häftigt med en bilresa till Grekland, precis som du skriver, man får ju se lite annat på vägen också och inte bara titta ovan molnen:D
// Helén

PO
2007-07-09, 16:20
Fungerar det bra att ta med bil på färjorna, kostar det skjortan?

//PO

alfon5s
2007-07-10, 15:42
4 personer (2 vuxna och 2 tonåringar) och bil till Thassos kostade ca 44 euro tur o retur. Till Naxos tur och retur ca 370 euro. Zakynthos resan kostade ca 115 euro tur och retur.Hälsningar Gunilla