handdator

Visa fullständig version : Snart är vi i Pythagorion..:-)


Buckskin
2007-07-09, 09:10
Då var det bara 4 arbetsdagar kvar sedan bär det av till Samos/Pythagorion tidigt på söndag. Jag skulle nu behöva tips om var man skall ta sin första drink alternativt Mythos för att fira att man kommit ner. Jag menar nu inte på hotellrummet som ni säkert förstår, utan någon trevlig bar eller taverna. Tacksam för svar!

_B-ananaklapp_klap_B-anana

Arne
2007-07-09, 09:59
Då måste jag få tala mig varm för den lilla pirtavernan i Pythagoria. Den heter Varka, vilket mera troligt betyder båt på grekiska. Väldigt bra priser på såväl mat som dryck. Läget gör också att man kan fritt välja bord utomhus i sol eller skugga men även inomhus om det blåser för mycket.

Vi trivs faktiskt så bra på Varka att vi även äter vår middag där ute.
Lägesbeskrivning. Från huvudgatan där den mynnar ut i strandpromenaden, tar ni till höger. Följ promenaden tills den tar slut. Fortsätt ut till vänster där piren börjar, då är ni framme. Kan det ta, tja tre-fyra minuters promenad. Stället är värt varje steg och mer därtill.

Arne

Varka sto gialo

Eva L
2007-07-09, 10:04
Mitt i smeten satt jag ofta förra året på något av caféerna och tittade på folklivet och pysslet med båtarna. Minns inga namn men om ni promenerar efter strandpromenaden hittar ni säkert ett tevligt ställe.

Eva

Tom
2007-07-09, 12:10
[quote=Arne;97250]Då måste jag få tala mig varm för den lilla pirtavernan i Pythagoria. Den heter Varka, vilket mera troligt betyder båt på grekiska. Väldigt bra priser på såväl mat som dryck.
Arne



Hej !
Jo....den tavernan har tidigare oxå varit vår favorit, tills i år !
Dom hade mage att inkassera 9 euro för ett "krus" Retzina. Vilket vi påtalade vara ockerpris för dylika dryck !
På övriga matställe bet. vi 5-6 euro, vilket vi tycker är ett berättigat pris.
/ Tom

Arne
2007-07-09, 13:20
Men, men,, så sent som i våras- läs 19 Maj gav vi 3,5€ per krus i halvliters omfattning!!! Samma för kapsylretsina i samma volym....

Kunna denna omsvängning vara möjlig???

Ja, jag ser ju vad du skriver, men har svårt att ta det till mig.

Arne

Inger
2007-07-14, 14:42
Håller med dej Arne, det vart helt klart vår favorit bland tavernorna. Jag hade min helt fantastiska 50 års middag där i tisdas, vi var 8 personer som åt o drack så vi nästan sprack, till det bjöd huset på en hel tårta som var jättegod. Det kalaset gick på 130 Euro, inte dyrt tycker jag. Tyvärr var det inte levande musik just den kvällen men den hade vi hört en kväll innan._B-ananaNöjda hälsninga Inger

naxoss
2007-07-14, 19:59
Varka är mitt favoritställe att ta en öl på. Har inte ätit middag där men varit där en del. Perfekt läge och trevlig personal.

Lena