handdator

Visa fullständig version : Kefalonia- Lassi


Moooms
2007-07-08, 11:14
Hej, sticker ner till Lassi på onsdag och undrar om någon har några värdefulla tips om vad man ska se, göra osv? Även om någon har tips på bra biluthyrare, vägar att köra runt, stopp att göra?

Jag har längtat efter Kefalonia i flera år men alltid har det blivit något annat resmål (i grekland så klart ;)), men nu minsann är det dags och jag längtar hur mycket som helst!!!

MVH Malin

elisabethk
2007-07-08, 16:51
Hej Malin!
Jag har varit på Kefalonia 2 gånger, den sista för 4 år sen. Det är en fantastisk ö som jag gärna åker tillbaka till igen.
Ena gången bodde vi i Lassi och andra gången i Argostoli. Det ör ju väldigt nära mellan de orterna, det går bra att gå och billigt att åka taxi när det blir för varmt att gå.
Stranden Myrtos är ju en självklarhet att åka till, mycket vackert.
Men vår bästa strand var Antisomos som ligger vid Sami, tvärs över ön från Lassi.
Vi åkte även upp till Fiskardo där vi gjorde en båttur över till Lefkas och till Onassisöarna.
Vi gjorde även en båttur från Sami till grannön Ithaka och det kan jag verkligen rekommendera.
Ha det så härligt på Kefalonia!
mvh
ElisabethK

PelleB
2007-07-10, 07:32
Instämmer! Antisamos var nog min favoritstrand och jag tycker också att Ithaka är mycket att se. Andra saker man ska passa på att göra är att besöka Drogarati Cave samt Melissani Lake. Vinfabriken Robola likaså.

Jag åker också dit nu på onsdag och ser fram emot två härliga veckor!