handdator

Visa fullständig version : Rhodos, Den 11 Juli Kommer vi


Magnus&Kristin
2007-07-06, 18:17
Hej på er!

Vi är ett par 30-32 som åker till Rhodos för första gången nu i Juli.

Våra värsta partydagar är ju över men lite hålligång är ju kul.
Vi kommer att göra endel utflyckter och är nyfikna på var man kan finna vackra stränder där man kan snorkla och bada lite mer ostört.
Är det någonstans man ska ta sig där naturen bjuder på sådant?

God mat och relax kommer med all säkerhet att förgylla vår resa men man vill ju ha någonting med sig i hjärtat, ett minne av någon speciell dag på på en speciell plats på Rhodos.

Vet någon var?

Med Soliga Hälsningar

Magnus & Kristin

magdalena
2007-07-07, 19:32
Då tycker jag ni ska ta en taxi till Tassos Beach söder om Kallithea,
där är vattnet jätte klart och man kan snorkla. Solstolarna står i vattnet
så det är inget ställe för att sola utan bara ligga i havet. Dit ska jag
och min sambo åka när vi kommer till Rhodos i augusti.
Finns även en taverna på stranden.

Ha en trevlig resa!

_B-anana

Daffodil
2007-07-09, 19:20
Hej!
Kom hem efter ett första besök på Rhodos i morse kl.06. En positiv upplevelse! Vi hyrde bil 4 dagar eftersom Rhodos stads stränder gjorde oss ledsna :-(. Vår bil i A-klass kostade 25 E dagen!! Vägarna är bra så det är prisvärt med tanke på den frihet det bidrar till.
Vi gillade att snorkla i Anthony Quinn Bay eftersom det var en läcker "rauk"-miljö där.
Ytterändarna på Tsambika Beach (tot 300 m lång strand ung) var mysiga och lugna också (annars är det en fylld badplats).
För minnesvärda dagar skulle jag komplettera bad med en tur upp i bergen. Det finns säkert mer vana Rhodos-kalimerare som kan tipsa om vilken by isåfall.

Magnus&Kristin
2007-07-14, 20:01
Hej Pa er

Tack for svar

nu ar vi pa Rhodos och det dar med rhodos stads strander stammer. Vi har ann sa lange varit i Faliraki och lite soder om. Mycket battre vatten och strander. Mycket fisk att titta pa var det ocksa. Vi markte att det ar hyffsat smidigt att ta sig fram med buss har. Men det begransar oss av bekvamlighet till den norra delen av Rhodos.

Soliga Halsningar fran Rhodos!

Magnus & Kristin

PS: Vi har bestallt en batresa for att besoka lite skona stallen ocksa... Vad det ar svart att skriva utan alla bokstaver :-)

Magnus&Kristin
2007-07-19, 15:29
Hej Igen!

Khalitea var fantastiskt tack för tipset. Har två nya favoritsällen på Rhodos nu. Tassos underbart för både snorling och solanade. Jordans beach samma typs av undervattens miljö mycket folktomt på förmiddagen.

Antony quin bay fantastiks atmosvär där också. Vi kom dit med båt och hoppade i från båten för att bara snorkla.

Tack ännu en gång för tipsen

MVH

Magnus & Kristin

magdalena
2007-07-19, 23:28
Längtar själv ner dit, har bara 4 veckor kvar innan jag kan åka ner till Rhodos och ha semester. Då är Tassos beach lika ljuvligt i år som det var för 2 år sen jag var där sist.

Testa att gå till Yamas på 28th October Street, västra sidan av Rhodos Stad...
bye_bye

rhodosfanast
2007-08-20, 22:52
Nu är det inte många dagar kvar tills man sitter på planet ner till Rhodos o få träffa sina grekiska o svenska vänner där nere.

Gå på Yamas o äta god mat o må bra.

Åka till Tassos beach o sola o bada o ha det jätte skönt..

_B-ananaklapp_klap