handdator

Visa fullständig version : Torsdag 5/7


UlfWiman
2007-07-05, 18:45
Torsdag 5/7


Nu är det torsdag igen och jag ska försöka ta mig in till marknaden idag för att checka lite grand. Tanken har även slagit mig att eventuellt färga om gardinerna i nya sovrummet för de är snygga och välsydda.


Idag blir det varmt ute 25,6° klockan 06.00. Det kanske inte alls blir att åka till stan. Om det ändå kunde blåsa lite ute så vore det okay. Värmen kommer säkert tillbaka bara för att Gita kommer ner. Igår på vädret lovade de värmeåska, men den har jag inte sett skymten av. Tänk att få ett härligt uppfriskande åskväder just nu, det skulle rensa luften så härligt.


Tack vare värmen och att jag bara äter sallad nu för tiden så rasar kilona, nu är vågen nere på 76kg. Målet är förresten 75kg så det är på rätt väg. Sedan är ju knepet att hålla vikten stadig. Det blir mycket mera äta på vintern och när det är svalare. Jag har studerat folk som sitter och äter och jag förstår inte var de får aptiten ifrån.


I värmen har jag faktiskt slutat att dricka pilsner och det gör ju också en del till vikten. I en kaffe frappé kan det inte vara många kalorier för jag har inget socker i. Under 2003 tappade jag 30kg på ett år och det var behagligt för mina knän. Promenaderna blir så mycket enklare om vikten är låg.


Jag hade tur igår när jag var över och kollade målaren. Beställningen från mig var, To varikoko chroma ligo. Lite brutet med aprikos var beställningen. Han hade hämtat ut en tio liters med helt aprikos. Det kanske hade blivit snyggt, men det var inte det jag ville ha. Tänk om jag tröttnat efter någon månad, då hade det blivit att måla om igen och med takhöjden jag har blir det en dyr affär.


Jag ska i alla fall handla medicin till en väninna i Sverige idag och skicka dit. Här kostar den 20% mot vad apoteket tar för exakt samma produkt plus att man inte behöver recept för att hämta ut medicinen. Äntligen har jag lärt mig hur timern fungerar på min A/C så att jag inte behöver vara orolig för att somna ifrån den. Jag försöker att hålla 25°-27° inne samt få ner luftfuktigheten lite grand. Inne är fuktigheten 52% just nu medan det är 78% ute. Jag får nästan en halv hink restvatten varje dygn att hälla på mina blommor. Alltså går det att göra vatten av luft. Jag har funderat på om vattnet har någon salthalt eller om det är helt neutralt. Blommorna lever i alla fall gott på vattnet.


Mitt bråk med OTE fortsätter som en följetong. Nu vill de att jag betalar telefonräkningen för tredje gången. Jag måste nog be om hjälp med detta annars får jag väl betala en gång i månaden för all framtid. Tur man sparar alla kvitton på sådana saker annars skulle jag nog vara chanslös. Nu smiter jag för idag för de bryter strömmen 07.00-18.00.

Uffe

glenn_f
2007-07-05, 21:37
I värmen har jag faktiskt slutat att dricka pilsner och det gör ju också en del till vikten. I en kaffe frappé kan det inte vara många kalorier för jag har inget socker i. Under 2003 tappade jag 30kg på ett år och det var behagligt för mina knän. Promenaderna blir så mycket enklare om vikten är låg.


Detta får du inte berätta för Berit för då förstör du min semester,snyft_dropsnyft_drop säg istället vad bra det är att hålla vätskebalansen oavsett vilka vätskor man inmundigar,_B-anana_B-anana_B-anana. Vi läser allt du skriver och hoppas att vi snart ses.
Glenn (berit hälsar från köket)

Gita
2007-07-05, 21:48
Jag kan ju ta med lite regn från Sverige, och vind! :D Det blåser så förbenat, så man få hålla i hatten. De som jobbar nu är glada, de har semester om ett par veckor och hoppas att värmen skall komma hit lagom tills dess.

Vad tror du Uffe, skall jag ta med mig en college-tröja, behövs det? :p

UlfWiman
2007-07-05, 22:44
Knappast Gita om du inte ska svettbanta.

Uffe

inkfish
2007-07-05, 22:47
Knappast Gita om du inte ska svettbanta.



Vilken kanonidé om man äter för mycket i Grekland! Man klär sig i fleeceoverall dygnet runt.

Lysande uffeklapp_klap

Kikh
2007-07-06, 11:33
Varför fleece när man kan använda Hellas-Hansen:D

Gita
2007-07-06, 18:14
OK, då blir det bara sommarkläder. Ett par strumpor - ej 14 som vi tog på första resan. Och bara shorts och linnen, en tröja för hemresan.

Ordnade en resa åt två ungkarlar förra sommaren (jag älskar att boka resor, åt mig själv och åt andra :D), de åkte till Rhodos, där skulle det finnas lite liv på kvällarna. Den ena hade aldrig varit i Grekland. Jag frågade hur det hade varit:"Konstig mat, stökigt på natten och svettigt (i alla deras foton hade han långbyxor, långärmad skjorta och rejäla skodon)"

Suck, sa jag... de hade inte ens badat på hela veckan, bara gått runt i Rhodos stad. Jag skulle väl skrivt en packlista och följt med som reseguide, då hade de säkert haft lite mer skoj... eller så skulle de kanske haft roligare i Säffle?