handdator

Visa fullständig version : Utflyktsmål - hjälp oss välja


Maggan81
2007-07-05, 09:43
_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-ananaHej, inatt åker vi mot Arlanda och Chania (Agii Apostoli) _B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana


Ni som varit där tidigare (det är första ggn för oss), hur skulle ni ranka dessa utflyktsmål?

Samaria ravinen/Imbrosravinen (hur är den sistnämnda??)

Gramvousa och Balos lagunen

Elafonisi

Knossos

Nåt annat som vi missat?
Några sista minuten tips om staden Chania?

bye_bye

Wardakis
2007-07-05, 10:08
Nästan allt på Kreta är värt att se. Jag har klarat av det du frågar om utom Imbros. Omöjligt att rangordna. I Chania har ni saluhallen och marknader på torsdagar och lördagar. Den 11 juli är det konsert med min favoritsångare Giannis Kotsiras, den skulle jag INTE missa!
Gunilla

Maggan81
2007-07-05, 10:21
Gunilla, berätta mer om konserten, vart i Chania? Vilken tid? Kostnad? Har ingen aning om vem sångaren är men vet att de grekiska artisterna är jättehyllade, så jag kan tänka mig att det är en upplevelse.

Wardakis
2007-07-05, 11:13
Enligt hans hemsida är konserten på Theatro Anatolikis Tafrou, biljetter köper ni i någon stor skivaffär. Priserna ligger antagligen kring 20 €/pers. Tiden står säkert på biljetten, annars får ni fråga (dom konserter jag varit på har börjat 21.30).
Åh, om jag vore i era kläder!
Gunilla

Homeros
2007-07-05, 11:30
Hej
Elafonissi tycker jag är häftigt. Greklands "Maldiverna". Hyr gärna en bil och ta er dit själva. Åk inlandsvägen dit genom bergslandsskapet, glöm inte att stanna och köp den lokala honungen i bergsbyarna. Åk sedan kustvägen hem. På grund av att vägen är smal och det är otroligt bergigt och brant så bör man inte åka denna väg ner till Elafonissi, men som sagt så är det helt klart värt det hem, (man slipper då vara ytterst vid mötande fordon!!). Utsikten är otroligt vacker. Stanna gärna till i Kissamos på nordkusten på hemvägen och ta en bit mat på någon av de mycket bra fiskrestaurangerna längst strandpromenaden. bye_bye
//Homeros