handdator

Visa fullständig version : Osynliga trådar


Peter
2007-07-04, 17:02
Jag tycker detta är lite märkligt, men någon gång i veckan dyker det upp en hel tråd, eller svar i en befintlig tråd, som inte synts tidigare. Idag tex dök det upp en hel tråd, tre dagar gammal med ca 15 inlägg, som inte visats tidigare! Hos mig då. Och jag kan liksom inte ha missat den under så lång tid.

Jag använder aldrig funktionen "nya inlägg" utan kollar Forumet avdelning för avdelning. Dvs de delar som intresserar mig. Det finns vissa delar jag hoppar över helt. Men det jag läser, där läser jag allt, så det verkar mycket konstigt.

Är det fler som upplevt detta? :confused:

Peter

inkfish
2007-07-04, 17:14
Alltså - jag har datorkrångel. Så jag trodde det var det som låg bakom att jag de senaste dagarna verkar få upp cachade sidor på Kalimera. Har inte märkt det inne på forumet - däremot när jag går till Kalimera från början, jag kommer inte direkt till förstasidan utan till forumets förstasida. Det har hänt flera gånger.

Dessutom får jag cachade sidor på Jannes blogg. Där verkar det inte räcka att uppdatera sidan, jag får rensa tempfiler och sånt också.

När jag ser dina frågor nu undrar jag om det inte är min egen dator som ligger bakom?

Däremot: från ett annat forum med samma script men annan version händer det ibland att man inte får upp sista inlägget på en skärmsida - förrän nån skriver ytterligare ett inlägg. Då kommer båda inläggen upp.

Kalimera
2007-07-04, 17:19
Är det fler som upplevt detta?Inte jag.

inkfish
2007-07-04, 17:26
Men du har ju å andra sidan inte varit här på flera darflabb_flab

Peter
2007-07-04, 17:28
När jag ser dina frågor nu undrar jag om det inte är min egen dator som ligger bakom?

Nä, jag tror inte det. Jag funderade över samma sak här, men min dator är så trimmad att den inte ska kunna ställa till med något. Eller missa något... Så jag tror att det är något med Kalimeras script. Scriptet ska känna av vilka användare som läst vilka inlägg för att kunna visa de olästa. Och det verkar vara där det fallerar.


Däremot: från ett annat forum med samma script men annan version händer det ibland att man inte får upp sista inlägget på en skärmsida - förrän nån skriver ytterligare ett inlägg. Då kommer båda inläggen upp.


Det handlar nog om att siten inte uppdaterar automatiskt. Det gör inte Kalimera heller. När jag läst det jag vill så uppdaterar jag en gång innan jag ska logga ut, och då är det inte sällan det dyker upp 10 - 15 nya inlägg som kommit under tiden jag läst. Så måste jag läsa dem och uppdatera innan jag ska logga ut och så finns ytterligare... Är det undra på att man aldrig får något gjort...

Peter

inkfish
2007-07-04, 17:36
Nja, automatisk uppdatering handlar det inte. Jag kan uppdatera och försöka få upp inlägget flera gånger, det dyker ändå inte upp förrän nån mer har skrivit. Det är ett känt problem på det forumet.

Fast jag vet alltså inte om det hänger ihop med det som händer här.

Såg nån annan i en tråd häromdan som inte heller såg inlägg, tror det var bon.

babsan
2007-07-04, 18:12
[quote=inkfish;96535] däremot när jag går till Kalimera från början, jag kommer inte direkt till förstasidan utan till forumets förstasida. quote]
Det har hänt mej också, några gånger :confused:

Barbro :)

Moster
2007-07-04, 18:40
[quote=inkfish;96535] däremot när jag går till Kalimera från början, jag kommer inte direkt till förstasidan utan till forumets förstasida. quote]
Det har hänt mej också, några gånger :confused:

Barbro :)

Och mig med :confused:
Moster :confused:

Peter
2007-07-04, 19:26
Jag kan uppdatera och försöka få upp inlägget flera gånger, det dyker ändå inte upp förrän nån mer har skrivit. Det är ett känt problem på det forumet.

OK. Då är det ett fel i scriptet på det Forumet. Eftersom det är ett känt fel borde det uppdateras till en ny version.


Såg nån annan i en tråd häromdan som inte heller såg inlägg, tror det var bon.


Ytterligare en tråd jag inte sett. :mad: Annars hade jag hakat på den! Men den kan i o f s ligga på någon avdelning jag inte läser. Men efter jag började den här tråden har det dykt upp ytterligare 4 - 5 gamla trådar eller inlägg som jag inte sett tidigare. :confused:

MÖG! Inte bra.

Peter

Elisabet
2007-07-04, 19:28
Idag tex dök det upp en hel tråd, tre dagar gammal med ca 15 inlägg, som inte visats tidigare!Kan man få veta vilken tråd det var? De flesta av oss andra har kanske inte sett den!!???

Det du beskriver händer ju titt som tätt oss som använder 'Dagens inlägg' eftersom bara de 50 sista inläggen visas och om det går en dag utan att man loggat in så missar man en hel del. Men om du läser forumet avdelning för avdelning borde det ju inte bli så, tycker man.

Peter
2007-07-04, 19:32
P-böter under Om Grekland.

Peter

Elisabet
2007-07-04, 19:37
Va, finns det en sån? Vad handlar den om?

Nej, skojar. Den har jag sett i några dagar.

Märkligt fenomen. Men att sajter buggar är ju iofs inte ovanligt... men det borde ju vara samma för alla kan man tycka. Eller?