handdator

Visa fullständig version : Integritet och frihet


UlfWiman
2007-07-03, 16:46
Ett slag för integriteten och friheten.

En åsikt i debatten ”MIN”. Jag tycker det är skönt här på Kalimera att folk använder sina riktiga namn i kommunikationen. Vi har ju alla ett gemensamt intresse eller en kärlek av eller till landet. Själv har jag läst i många år men inte haft någon lust att skriva. Det var först när Janne frågade mig som det brast ut. Samtidigt om man vill ha telefon till någon brukar det heller inte vara något bekymmer. Till de fastboende här har jag nummer utom till Monica T, men henne lär jag ju träffa i sommar. Kickie ska inte tro hon har ensamrätt. Jag tänker nästla mig in till deras träff. Vad jag vill säga är att vi ska vara rädda om ”siten” och dess kvaliteter samt om det kommer någon med vansinniga uttalanden som ex ”Ner med Grekland” snabbt trycka ner det i skoskaftet igen där det hör hemma. Jag tror inte våra moderatorer har så mycket att göra för vi är väldigt rumsrena av oss i skriften. Ibland använder även jag lite olämpliga ord men de har alltid sitt naturliga sammanhang med övrig text.

Uffe

Hellen
2007-07-09, 00:28
Ett slag för integriteten och friheten.
En åsikt i debatten ”MIN”.
Uffe

Hej Uffe!

Syftar du på något speciellt eller är det allmänt "DIN" åsikt? Jag förstår inte riktigt vilken som annars skulle vara debatten "MIN", kanske jag som är trög?
// Helén

UlfWiman
2007-07-09, 06:52
Det är min åsikt. Det blir fel ibland när man tänker på engelska och skriver på svenska lite baklänges.

Uffe