handdator

Visa fullständig version : Tips och råd om måsten på Skiathos?


PeeGee
2007-07-03, 13:53
Hej alla,

Om två veckor bär det av till Skiathos, så jag undrar om det är någon som kan tippsa och råda om alla måsten på Skitahos? Vad får jag inte missa osv?

Tack för ordet!

/ Patrik

Klick
2007-07-03, 14:56
Hej på dig själv... Önskar att jag också fick åka tillbaka till Skiathos.. Var där förra året för första gången. Jag bodde i Mag Ammos. Var skall du bo?

I alla fall... Bästa tavernan tycker jag är Asprolithos och ligger inne i Skiathios stad. Lite avsides från Papadiamantis street (huvudgatan) men det finns en bra taverna som ligger längs strandet i Meg ammos (vars namn jag inte kommer i håg nu... tror att den heter Thessaloniki).

Bästa stranden tycker jag är Banana beach... Tyvärr går inte bussen dit utan man får ta bussen till sista hållplatsen och gå drygt 15 min... En annan bra strand är Ag Eleni men här får man också gå en bit från näst sista busshållplatsen...

På Skiathos finns många fina kyrkor som många tycker att man ska hinna med (om man nu har ett intresse av det).

Men jag är helt övertygad om att du får en toppenbra semester.

K.

PeeGee
2007-07-03, 15:09
Hej Klick,

Tack för informationen. Jag ska bo på Esperides i Achladies strax utanför Skitahos stad, tror att det kommer att bli bra.

Reste du över till Skopelos eller liknande när du var där? Någon badbåt som är värd att testa?

/ PG

Klick
2007-07-03, 15:43
Hej PG
Jag reste direkt till Skiathos... Jag funderade faktiskt länge och väl på att åka en tur till Skopelos men det blev aldrig av... Det finns badbåtar som skall gå från Skiathos stad och till de olika stränderna men de testade jag aldrig eftersom det fungerade smidigt med buss...
Jag tycker att hamnen (den gamla delen) är gullig. Där finns en del bra barer som man kan sitta vid och se alla båtar som kommer in... Där finns utflyktsbåtar som man kan köpa plats på...
Du kommer att älska Skiathos... jag gjorde det och vill nu bara ditt och ingen annanstans....

PeeGee
2007-07-04, 16:17
Wow, det låter onekligen lovande Klick! :D

skrutt
2007-07-08, 21:31
Hej,har vart på Skiathos minst 10ggr och ÄLSKAR den underbara ön.Det jag tycker du (ni) ska göra är att gå till "borgen" som nu mer är ett fik,den ligger mellan nya o gamla hamnen...sitta där och ta sej en ouzo eller vad man vill e underbart.
Att ge sej in i dom små gränderna och leta små Tavernor...det finns hur många som helst.Den bästa tycker vi är Mesogia,den ligger i en gränd vid kyrkan mitt i stan...en annan är Eleniko...men ni hittar säker er favorit.
Vi har alltid bott vid Megali Ammos stranden,där finns oxå en bra Taverna på Hotel Lenio.
Jag hoppas ni kommer att älska Skiathos lika mycket som vi._B-anana