handdator

Visa fullständig version : Kefalonia


AndreasS
2007-07-02, 16:27
Hejsan!

Vi ska besöka Kefalonia den 8/8 och vara där i två veckor.
Vi har bestämt oss för att ta en färja en dag över till Agios Nikoloaos för att besöka stranden Navagio beach. Jag undrar hur man lättast tar sig dit ?
Vi undrar också över om det finns något vi absolut inte får missa när vi är på Kefalonia!
Finns det något som man bör göra som man inte kan läsa om på internet?
Finns det något ställe där man kan se busstabeller på ön?
Vi ska bo i byn Skala. Är det svårt att ta sig till Argostoli?
Är det billigt att shoppa på ön?

Tacksam för alla svar! :)

Kalimera
2007-07-11, 16:43
Vi har bestämt oss för att ta en färja en dag över till Agios Nikoloaos för att besöka stranden Navagio beach. Jag undrar hur man lättast tar sig dit?Från Agios Nikolaos kan ni ta båt till Navagio beach, finns många båtar att välja bland.

På Kefalonia får ni inte missa Drogarati cave, Melissani lake, byarna Assos och Fiskardo och den helt galet häftiga stranden Mirtos.

Det går buss från Skala till Argostoli.

AndreasS
2007-07-11, 21:33
Tack så mycket för svaret!

Vad kostar båten till Navagio Beach ungefär? Jag antar att det inte rör sig om några större summor dock.

Vi ska göra en utflyckt som resebyrån anordnar som täcker dom flesta ställena som du tipsade om :)

Kalimera
2007-07-12, 14:22
Vad kostar båten till Navagio Beach ungefär? Jag antar att det inte rör sig om några större summor dock.Vet inte exakt pris, vi gav 15 € från en annan hamn, borde kosta något liknande från Agios Nikolaos. På köpet får ni se den "blå grottan".

AndreasS
2007-07-12, 20:40
Vet inte exakt pris, vi gav 15 € från en annan hamn, borde kosta något liknande från Agios Nikolaos. På köpet får ni se den "blå grottan".

Det var inte så värst dyrt för att komma till en sådan häftig strand ( om mna utgår från bilderna ) :)