Visa fullständig version : Paros mm. rapport
Sitter just nu och ar inne pa vara andra 20 min. internettid tack vare dryckbestallning. Har sa har langt hunnit med tre natter i Aten, 46 grader enl. uppgift, men det gick bra. tillbringade sedan 5 natter pa Syros, i lilla Kini. Lugnt och skont. Men sedan igar ar vi pa Paros. Har blaser Meltemin med friska vindar, skont da det var mycket varmt pa Syros. Harifran ska vi fortsatta sasmaningom tilllbaka till Pireus for nattfarja till Cahnia, direkt ner till Paleochora. Det ar harligt att vara i Grekland. Halsn. Yvonne med familj
Vi var i Paleochora i början av juni. Fantastisk fin ort, där det genuina grekland
fortfarande finns kvar. Kan rekommendera Studio Georges som ligger 50 m till vänster om första kvällsavspärrningen vid huvudgatan. Trevligt värdpar.
30 euro per natt för en fin lgh.
Nu blev det fel. Jag menar höger.
. Har blaser Meltemin med friska vindar, skont da det var mycket varmt pa Syros.
Den vanliga blåsten verkar verkligen vara på gång. Har kompisar som skulle åkt från Amorgos till Paros i kväll men de blev inblåsta!
Hoppas ni har det riktigt sköntbye_bye
Ar nu var sista kvall i Paleochora. har sen tva natter kvar i chania. har ar allt bra. vi bor som forra aret hos Georgina i gamla delen av Pal. Lugnt och skont, i ett omrade dar det mest bor fastboende, det ar lagom slitet runt omkring. Hennes lagenheter ar mycket fina och har utsikt over krokodilen, ett krav nar man bor i Paleochora. i dag har det blast en del, haftiga badvagor. har under veckan vandrat Anidriravinen med lunch pa tavernan. hyrt bil en dag, vackert uppe i bergen, bra vagar att kora pa. en forandring har i byn; Christinas gyrostalle ar helt moderniserat, men fortfarande goda gyros pita. nu snart ska vi ga till spanska restaurangen och ata tapas. halsn. Yvonne, Larsa, Sannabye_bye
Sista inlagget for mig i traden. nu pa vart hotell Ideon i nea Chora, kan jag varmt rekommendera forresten. taxin ska komma om fyrtio minuter om ta oss till flygplatsen. Var treveckorsresa i har gatt mot sitt slut, aterstar bara en overnattning pa Connect hotel, Arlanda sen styr vi imorgon kosan hem till Kristinehamn. Det har varit en jattebra resa, att borja med Aten var smart. Att sen komma till Syros blev kontast, Paros dar allt finns lugn och noje och som final Paleochora. Bara att aka hem och ta itu med tvatten....
Hallå Ramses!
Välkommen hem! Det verkar som om er resa har varit riktigt bra. Ni fick också "njuta" :p av värmeböljan veckan efter midsomar- precis som vi på Kreta. Ska bli roligt att höra vad ni tyckte om Syros, som är min favoritö! Vi hörs!
Hälsningar Ullis
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.