handdator

Visa fullständig version : Matställe i Katapola


inkfish
2007-06-30, 20:49
Hjälp mig, jag har drabbats av partiell minnesförlust...

Vad heter det jättefina lilla stället mitt på "hamnpromenaden" i Katapola, där de säljer båtbiljetter, där gubbarna sitter på eftermiddagarna och som har så bra mat under kvällen?

Det heter nåt feminint som anknyter till sjöfart har jag för mig - inte nautilia men nåt åt det hållet?

Yak
2007-06-30, 21:28
Argh! Vet ju precis vilket du menar, och jag har kollat igenom en massa bilder för att hitta det. Men tyvärr ingen bild som visar namnet, och itne kommer jag ihåg det heller :o

inkfish
2007-06-30, 23:07
Jag har heller ingen bild trots att det är precis det stället som man vill ha på bild - men det känns så respektlöst mot farbröderna att köra upp en kamera i nyllet på dem.

inkfish
2007-07-01, 12:25
Det heter nåt feminint som anknyter till sjöfart har jag för mig - inte nautilia men nåt åt det hållet?

Jag kom tydligen ihåg rätt ändå... Har letat upp en tråd från förra året när jag precis kommit hem och skrev så här: Bland tavernorna kan jag själv nu rekommendera Bytzenzos, Psaropoula, To Kamari och Naftilia (det gamla ouzeriet) med the Corner som bubblare strax utanför listan.

Jag ser fram emot att äta där igen, hann bara med det en gång förra året men nu har jag fått så entusiastiska rapporter om maten därifrån av ett par kompisar.