handdator

Visa fullständig version : Jannes tips


Eva L
2005-06-13, 21:58
Hej!

Har atit en relativt god maltid(varken battre eller samre an pa andra stallen) pa den av Janne rekommenderade ouzerian i Parga som nog har blivit lite for valbesokt efter artikeln i Aftonbladet. Nagra gerker har jag da aldrig sett dar dom tre ganger jag besokt tavernan. Har noterat att ensamatande personer far betydligt samre service an andra. Menyn kommer sist till dessa bord och jag sag aven att vi tva som at ensamma varken fick ouzo eller den dryck som alla andra bjods vid betalningen. For mig spelar drycken i sig ingen roll utan vad behandlingen star for och den tysk jag talade med som atit ensam var inte nadig i sin kritik och berattade att han skulle svartmarkera stallet pa en sajt for singlar i Tyskland. Kanske ar det dags Janne att sluta rekommendera vissa matstallen utan lata alla betala for reklamen.

Eva

inkfish
2005-06-13, 22:23
Trist att du inte var nöjd. Men jag hoppas verkligen inte att Janne - som oberoende "konsumentupplysare - slutar rekommendera ställen. Jag testar gärna hans tips men tar själv ansvaret om jag inte blir nöjd. Ställen förändras ju, några garantier kan man aldrig få.

Eva L
2005-06-14, 09:51
Trist att du inte var nöjd. Men jag hoppas verkligen inte att Janne - som oberoende "konsumentupplysare - slutar rekommendera ställen. Jag testar gärna hans tips men tar själv ansvaret om jag inte blir nöjd. Ställen förändras ju, några garantier kan man aldrig få.

Sjalvklart tar jag sjalv ansvaret och det ar inte kritik mot Janne utan mer en fundering att en stor tillstromning av gaster plotsligt kan forandra ett stalle rejalt. Servicen var faktiskt valdigt annorlunda gentemot oss som satt ensamma vid vara bord och egentligen kandes det redan nar jag kom. Restaurangen tjanar mindre pa en gast som tar upp ett bord och tvingas avvisa par som skulle handlat for tva. Jag tycker att ett professionellt stalle inte ska fa gasterna att tanka sa och jag har aldrig stott pa det forr i Grekland.

Nu ar ju Parga trots allt en ganska exploaterad turistort men mycket positivt har hant sen jag var har forra gangen for ca 15 ar sedan.
Statoaletterna ar borta och strandpromenaden har snyggats upp. Nu har jag under mina senaste Greklandsresor mest rest runt och bott pa mindre stallen dar man kommer befolkningen nara pa ett helt annat satt och det passar nog egentligen mig battre. Pargas omgivningar ar dock nastan helt oslagbara och olivlundarna ovanfor staden samt vandringsmojligheterna till olika strander ar fina. Kanns som det ar mycket turister har och staden ar inte lika vardagsgrekisk som ex Pigadia pa Karpathos. Ordet genuin vagrar jag att anvanda i dom har sammanhagen men min lilla favoritouzeria den ar fin och den moderna baren med vita soffor, trevlig personal,fantastisk musik, bra datorer och kanontrevlig personal ar ocksa fin. Kontrasternas varld.

Eva (som i nasta inlagg tankte skriva nagra rader om Paxos.)

kari
2005-06-14, 10:52
Eva (som i nasta inlagg tankte skriva nagra rader om Paxos.)

:) DET gleder jeg meg til, Eva!
Jeg syntes Paxos var en liten perle, vi var der 3 dager på "utflukt" fra Parga for 7 år siden !
Allerede den gangen syntes jeg nok Parga var noe for "turistfisert", men med virkelig vakre omgivelser

:) Kari

inkfish
2005-06-14, 11:03
Håller med dig om att det är urdåligt om de behandlar ensamma gäster sämre!

Fast det måste ju inte ha med tillströmningen att göra - en del ställen kanske helt enkelt bara gör så. Det kan ju också, på vissa ställen, vara personfrågor - att delar av personalen inte har alla propparna i skåpet.

Kajsa H
2005-06-14, 13:27
...min lilla favoritouzeria den ar fin..

Eva, du kan väl beskriva var den finns.. blev sugen på att prova den när jag åker ner senare i sommar... :p

/Katarina

Eva L
2005-06-14, 21:06
Eva, du kan väl beskriva var den finns.. blev sugen på att prova den när jag åker ner senare i sommar... :p

/Katarina

Skickar uppgifterna till din inbox sen med foton nar filmen ar klar. Kom ihag att det ar ett enkelt stalle och inte en restaurang. Tilltuget till vinet, ouzon eller olen ar helt underbart och varierar varje gang. Det gar aven att bestalla enklare ratter och omeletterna ar det godaste tankbara med massor av fyllning. Den grekiska salladen ar sa stor att den racker till en 4 personers familj. Oliverna manga och goda. Nar agarfamiljen sover siesta ar det kanske aldsta dottern som serverar ditt bergste. Lillgrabben i familjen trampar runt pa sin lilla cykel trots att han knappt nar upp till pedalerna. Gubbarna kollar in dig lite men det ar helt ok.

Det var epiros som tog mig till denna lilla parla dar det faktiskt inte sitter nagra turister mer an jag och mitt event sallskap.

Eva

Kajsa H
2005-06-15, 09:51
Skickar uppgifterna till din inbox sen med foton nar filmen ar klar. Kom ihag att det ar ett enkelt stalle och inte en restaurang. Tilltuget till vinet, ouzon eller olen ar helt underbart och varierar varje gang. Det gar aven att bestalla enklare ratter och omeletterna ar det godaste tankbara med massor av fyllning. Den grekiska salladen ar sa stor att den racker till en 4 personers familj. Oliverna manga och goda. Nar agarfamiljen sover siesta ar det kanske aldsta dottern som serverar ditt bergste. Lillgrabben i familjen trampar runt pa sin lilla cykel trots att han knappt nar upp till pedalerna. Gubbarna kollar in dig lite men det ar helt ok.

Det var epiros som tog mig till denna lilla parla dar det faktiskt inte sitter nagra turister mer an jag och mitt event sallskap.

Eva


Det låter otroligt mysigt!! Jag är helt säker på att den kommer få flera besök av mig :)

Katarina

nilam
2005-06-15, 13:09
Det är dåligt att ensamma gäster får sämre service men tyvärr tror jag ofta att det är så:mad:

När vi var iväg senast så var vi 16 pers....restaurangerna visste inte till sig så väl de ville! De möblerade om halva ställena för vår skull och bjöd på både för och efterrätter mm mm. det klart att de tjänar mer om ett sånt sällskap återkommer än den ensamma personen...men det är dåligt.

Jag tror även att det till viss del är så i Sverige med.

inkfish
2005-06-15, 14:33
Jag har ätit ensam på rätt många tavernor och har inte tyckt mig få sämre service. Fast jag kanske är för dum för att fatta det:D

Kalimera
2005-06-15, 19:04
Trist att du inte var nöjd Eva. Det är alltid vanskligt att rekommendera tavernor, kvalitén kan skilja från år till, jag till och med under samma säsong. Jag brukar sällan rekommendera tavernor, jag gör det bara efter noggrant övervägande, men ibland tycker jag det är befogat. Just här åt vi många gånger och vi var mer än nöjda, pratade också med andra resenärer (många kom tillbaka kväll efter kväll, vi bodde i närheten och hade full koll ;) ) och även med flera Pargabor, alla hade samma åsikt som vi, det var en mycket bra ouzeria. Då. Men kanske inte just då du var där.

Janne