handdator

Visa fullständig version : Saknad kontakt


Monica P
2007-06-30, 09:58
Men att man skulle bli sa beroende av Kalimera... min dator har lagt av, jag blev sa less pa bristande intresse fran operatoren att jag sa upp mitt kontrakt med Connex. Och nu har jag stark abstinens trots sommarens alla andra begivenheter...
Det finns en massa att gora har nu, inte bara bada men att traffa folk som man inte sett sen flera ar tillbaka, det blir sena middagar ideligen. Sa ar det fiskandet forstas, och vattnandet i den allt mer kruttorra tradgarden, och yngste sonen som var har i tva veckor och mer middagar och mer vanner...
Mitt i allt detta saknar jag Kalimera och e-bekanta som har hort av sig pa olika vis.
Mitt hopp star nu till datorsonen, som eventuellt kan klamma in en semestervecka och komma hit och fixa den andra datorn, Linuxvarianten, som ingen har forstar sig pa. Men da blir det vanligt modem igen, for jag tror inte Kalymnos ar riktigt moget for bredband.
I alla fall hoppas jag att ni alla som brukar kolla mina bloggar har det bra och antingen befinner sig har i varmen eller njuter av den nordiska sommaren. Tha ta poume!

UlfWiman
2007-06-30, 10:29
Hej Monica

Det går alldeles utmärkt med modem. Jag har varit över till min danska granne och testat hans bredband. Jag kallar det mycket smalspårig järnväg. Själv har jag OTE som leverantör och det fungerar samt att de har engelskspråkig support. Hoppas det är bra med er borta på K. Värmen har varit hemsk där jag bor. Kan du inte bara koppla in modemet på din andra dator? Eller har den inte inbyggt. Sedan brukar det alltid finnas någon grekisk ungdom som är duktig på datorer.

Uffe

Riitta
2007-06-30, 13:11
Kan tänka mig att det är HETT i Pothea nu:oDet är ju väldigt varmt redan vid "vanliga" sommartemperaturer:o
Det är säkert lite bättre där i Vlyhadia.
Synd att datorn krånglar. Hoppas det går och fixa snart:)
Ha det så bra där "hemma". Nästa år skall jag dit om jag så måste simma:D

Riittabye_bye