handdator

Visa fullständig version : bästa bolaget till kefalonia?


geta
2007-06-29, 15:43
Finns det någon stor skillnad mellan de aktörer som flyger till kefalonia - airtours, apollo, fritidsresor?

Carina
2007-06-29, 18:27
Vi har åkt med alla tre, ingen större skillnad tycker vi. Vi har inte åkt med fritids till Kefalonia, men de andra två. Samma konceot.
Låt hotell, pris och flygtider avgöra.

Panakakis
2007-06-30, 09:23
Hej Geta! Apollo och Airtours anlitar samma plan från Nordic Leisure och flyger fredag em till Kefalonia och kommer hem på natten till lördag. Fritidsresor anlitar SAS och reser onsdagar fm kommer hem onsdagar em. Det är en nakdel med utresan för Fritidsresor, en mellanlandning på Kalamata gör flygresan onödigt lång. Jag tycker som Carina att flyget är det minsta att tänka på utan konsentrera valet på vistelsen för en bra semester.
Hälsningar PANAKAKIS

Homeros
2007-08-04, 15:25
Har rest med Airtours de två senaste åren samt även i år till Kefalonia.
Airtours representant på plats heter Fredrik i år och är väldigt duktig. Han arbetar ensam !!!, men sammarbetar med Apollo med utflykterna på plats.
Jag kan rekommendera Airtours. De är bra och billiga !

yrvaken
2007-08-27, 14:59
Jag och min sambo kom precis hem från Kelfalonia och vi åkte med Airtours. Det jag kan säga är att Airtours är billigt, vilket är bra. MEN de tar tydligen inget ansvar alls för förseningar och dylikt. När vi skulle landa på ön, landade vi på Korfu och fick sova där ett dygn innan vi ett dygn senare kunde landa på Kefalonia. Det var inte Airtours fel (kabelfel), men man tycker att man borde få någon ersättning ändå. Men icke, trots att Fredrik På Kefalonia hade lovat att alla skulle få ersättning. Vi blev snuvade på ett helt dygn!
Sen en till sak - det var tur att vi hade resande med Apollo med på planet, vilka hade annars tagit hand om oss på Korfu? Fanns ingen från Airtours där, en apollokille tog hand om oss. Så, sammanfattningsvis skulle jag säga att det är billigt, men att jag aldrig någonsin kommer att resa med dem igen eftersom de skiter i hur de går under själva resan. Reser man med dem får man hoppas att inget händer under resan, med andra ord (jag tänker inte ta den risken igen).