handdator

Visa fullständig version : Badbåtar?


Malamatinas
2007-06-28, 23:37
Är NÄSTAN på väg till Skopelos, men har förstått att stranden som finns vid Skopelos stad inte är så värst vidare...
Så min fråga är - finns det badbåtar? Till vilka stränder isåfall?
Och om det nu inte går att ta sig med båt, är det långt/ branta stup/ på vägen man åker med bussarna?? /

Elisabet
2007-06-29, 00:07
Att stranden i Skopelos stad inte är så värst vidare är en klar underdrift. Den är riktigt, riktigt dålig, att någon ens kallar den strand är en gåta när man sett den!

Hur långt det är att gå från busshållplatserna till stränder är olika, på en del ställen, till exempel Agnontas och Panormos, är det väldigt nära, på andra ställen är det en bit att gå, men inga branta stup. Några badbåtar såg jag inte till.

Till Skopelos åker man inte för stränderna, utan för skogen, bergen, staden och lugnet.

Zanét
2007-06-29, 09:12
Och om det nu inte går att ta sig med båt, är det långt/ branta stup/ på vägen man åker med bussarna?? /
I Skopelos stad finns ingen strand värd namnet, men åk tvärs över ön så finns det någon liten pärla. Var där -98 och vi tog då taxi tvärs igenom och kom då till ett stället (tror att stranden börjar på V) där man fick gå många trappsteg ner innan man kom till stranden. Strax ovanför låg en taverna som bjöd på en otroligt vacker utsikt.

//Zanét bye_bye

anna-lena
2007-06-29, 11:25
Vi var på Skopelos förra veckan och hittade många fina stränder. Stadsstranden vid hamnen skulle jag inte vilja bada vid men däremot fanns det en strand som heter Glifoneri på andra sidan stan som verkade helt ok, det fanns solstolar och taverna. Tog nog ca 15 min att gå dit från gamla delen av Skopelos stad. Badbåtar gick till Glisterie som är en klapperstensstrand med trevlig taverna. Annars är den närmsta stranden med buss Stafilos 4 km och man kan även gå vidare till Velanos. Det finns en taverna ovanför Stafilos med fin utsikt. Vi hyrde bil hela tiden, kostade 90 euro för 5 dagar, en bil för 5 pers. Underbart vatten på alla stränderna, inga sandstränder men småsten som var skönt att ligga på. Vi var även på Panormos, Milia, Kastani, Limnonari och tog en titt på Hovolo. Rekommenderar att hyra bil, bra vägar och lite trafik. Är man bara två är kanske vespa att föredra.

Malena
2007-07-02, 16:14
Till Skopelos åker man inte för stränderna, utan för skogen, bergen, staden och lugnet.

Det där finns det ju delade meningar om. Du åker inte till Skopelos för strändernas skull;) men det gör jag. Till Skopelos åker jag för en härlig sammantagen upplevelse av lugn, charmighet och underbara bad. Vi tycker olika om Skopelos du och jag men jag tycker det är synd (om Skopelos:D) när du blir så kategorisk som i meningen ovan.

Elisabet
2007-07-02, 18:40
Men snälla Malena, man skriver ju vad man själv tycker i forumet. Tar du verkligen inläggen på annat sätt?

Malena
2007-07-03, 08:59
Men snälla Elisabeth. Jag har i alla lägen, på forum som i verkliga livet, svårt för kategoriska uttalanden och jag uppskattar alltid att man lägger till "anser jag, är min uppfattning" eller liknande.

"Jag tycker inte att Skopelos är en ö man åker till för stränderna". Att det är din åsikt kommer fram och det är dessutom mycket trevligare/mjukare att läsa.

För övrigt så hamnade Skopelos på andra plats på Jannes lista över bästa öar_B-anana så ni som är på väg dit har något härligt att se fram emotklapp_klap Och jag tycker att stränderna och baden är kalas på Skopelos;)