handdator

Visa fullständig version : Backgammonspel i Parga?


kuai
2007-06-28, 21:51
Jag är en inbiten tärningsrullare som varit i Grekland hur många gånger som helst. Jag åker nu för första gången till Parga. Var kan jag hitta ett ställe där människor spelar backgammon? Turneringar, money game and so on!

OK! Tavli kanske det heter i Grekland men jag gillar att skaka tärningarna i en "bägare"!

Öppen för alla förslag, åker ner nu på söndag den 1/7-07.

bon
2007-06-28, 23:03
Har aldrig sett något "ställe", bara enstaka farbröder som spelar vid muren på hamnstritan. Tror inte Parga riktigt är platsen för storspel.

Däremot har Parga massvis annat att erbjuda såsom trevliga omgivningar och härlig grekisk atmosfär. Om du tittar på Parga-forumet så hittar du mycket info om Parga.

birgitta

inkfish
2007-06-28, 23:34
Har aldrig sett något "ställe

Det kanske är som med ställena där det spelas kort?

De är ju inte alltid så synliga, eftersom de oftast är inomhus. När jag hittat såna har jag i regel gått efter ljudet:D - man hör irriterade röster och nåt som dunkar (en arg näve i bordet) och tittar man in sitter en massa män och spelar kort.

Om det är tavli om pengar är det kanske också inomhus.

bon
2007-06-29, 20:46
De är ju inte alltid så synliga, eftersom de oftast är inomhus.

Efter ha varit ihop med en STOR-spelande :mad: grek i 5 år (länge sedan) så brukar jag notera (gamla vanor dör långsamt) om det spelas i närheten. Men i Parga har jag bara sett "husbehovsspelare" i gränderna och har inte hört talas om storspel. Men är det så om man vill spela så kan det säkert ordnas. Jag frågade vid ett tidigare tillfälle hur mycket kort det spelades på nyårsafton, men det var ingen i mitt kamratgäng som spelade. Det verkar bara vara den äldre generationen som spelar.


birgitta