handdator

Visa fullständig version : När börjar grekerna och italienarna...


Ankri
2007-06-28, 18:54
...sina semestrar...:confused:...vi ska vara i Kykladerna från den 21 juli till den 8 augusti...börjar bli lite orolig att det blir svårt att få boende den sista veckansnyft_drop...vad tror ni...???

Ankri
2007-06-29, 17:09
Ingen som har en aning...???...jag vet att det är i augusti men inte om det är direkt i början...snälla...någon...???

Admirala
2007-06-29, 18:05
Den aller travleste feriesesongen begynner cirka rundt midten av juli og varer ut august. Når vi har reist på den tiden har vi alltid forhåndsbooket, for jeg hater å bruke verdifulle ferietimer på å lete etter rom...

Yak
2007-06-29, 18:16
Jag kan säga att när jag var i Grekland förra året från mitten till slutet på Juli så märkes det en betydlig skillnad framåt sista veckan i Juli Färjorna var fulla med semesterlastade grekiska bilar, och det märktes att högsäsongen verkligen började ta fart. Så från slutet av Juli och framåt så får ju du nog räkna med konkurrens om både färjebiljetter och hotellrum...

Lissi
2007-06-29, 19:01
Så om man landar i Aten och ev tänker sig båten till Naxos....31 juli någon av kvällsturerna...Måste man boka biljett då...vi har ju inte bil med oss;) Vi kan överhuvudtaget inte alls bestämma vart vi ska denna "helt fel tid" för resa...Måste man dra ända till Dodekaneserna för att hitta rum???

Lissi

Riitta
2007-06-29, 19:17
Dodekaneserna låter bra:D;)

Riittabye_bye

Lissi
2007-06-29, 19:28
Leros-Patmos- Kalymnos???:D:D:D

Marianne
2007-06-29, 19:59
Nu vet inte jag om det är 2, 3 eller 4 veckor som räknas som de "värsta" semesterveckorna, men man skulle tro att det är vecka 32, 33 och 34 som är de "värsta". Att sen högsäsongspriserna gäller både till den 1 och 15 september, det tror jag gäller på många ställen.
Någon som vet när den grekiska "industrisemestern" slutar?

Hjalta99
2007-06-29, 21:57
Så om man landar i Aten och ev tänker sig båten till Naxos....31 juli någon av kvällsturerna...Måste man boka biljett då...vi har ju inte bil med oss;) Vi kan överhuvudtaget inte alls bestämma vart vi ska denna "helt fel tid" för resa...Måste man dra ända till Dodekaneserna för att hitta rum???

Lissi

Va' äre fö fel me doddarna? En helt underbar ö-grupp skulle jag vilja påstå!

/Eva

Riitta
2007-06-29, 22:00
Bäst,skulle jag säga:D;)
Riittabye_bye

Lissi
2007-06-29, 22:37
Jo, Dodekaneserna är underbart...Men så himla långt från Aten... Då skulle vi ju flugit till Rhodos eller Kos....eller Samos möjligen...Jag ÄLSKAR Dodekanesrna , tro inget annat!!

Hellen
2007-07-18, 22:36
Vi har rest vid den tiden flera gånger, en enda gång (nästan två) har vi varit utan boende. Förra sommaren, en halv natt på Milos, båten kom väldigt sent på kvällen eller tidigt på morgonen vilket man väljer att kalla det. Inte en enda rumsuthyrare i sikte.
På Koufinissi för fem-sex år sedan höll vi på att bli utan boende, men det löste sig till slut. Vi åker till Kykladerna 21 juli- 4 augusti, vi har inte förbokat och hoppas slippa sova på stranden.
// Helén