Logga in

Visa fullständig version : Naxos-Agistri

Cattis
2007-06-28, 16:45
Hej hopp!!
Nu börjar fjärilarna infinna sig lite i magen. 12 dagar kvar innan den stora dagen kommer då vi sitter på flygplanet till Aten.flabb_flab
Vi är 2 st nybörjar familjer som ska starta våran resa med att åka till den underbara(som vi hört o läst) ön Naxos. Vi vill gärna bo i Agios P, hört så mycket gott om det. Men när man sätter sig ner och börjar tänka, det är då frågorna börjar dyka upp. Har vi gjort rätt som inte förbokat något, vi vill ju gärna ha pool.:confused:. Har vi sparat tillräckligt med pengar!!!:eek:. Allt ordnar sig väl, men som sagt lite pirrigt när man inte är van att resa så här med barn (annat när man bara behöver tänka på sig själv).
Har vänner som kom hem från Agistri och talade så varmt om detta. Vet någon om det går att åka från Naxos och dit eller måste man in till Pireus igen:confused:.
Kanske någon har lite tips på vägen att komma med, allt mottages._B-anana

Cattis

Ingegerd_Lasse
2007-06-28, 17:04
Hej från ett inte så soligt Karlstad.
Gissar att ni enklast åker in till Pireus från Naxos, men därifrån går det ofta båtar till Egina, med vidarebefodran till Agistri. Finns taxibåt om den vanliga lilla båten har slutat gå för dagen,alla dagar utom tisdag går sista båten mellan öarna 20.20 och tar bara 10 minuter. Vi bodde hos Andreas, som presenteras på Kalimera. Det var underbart, vänligt, stor pool, 2 minuter till bageriet.... Vi längtar tillbaka! Ingegerd

Cattis
2007-06-28, 20:41
Hej Ingegerd!

Våra kompisar bode också på Andrea och tyckte det var toppen.
Bästa maten!
Hm, vi får se om vi kommer dit. Det kanske blir en lång väg för oss att åka från Naxos och dit. Kanske får bli en anledning att åka iväg nästa år också! Hi, hi
Cattis

Kalimera
2007-06-29, 13:40
Det går diretktbåt från Pireus till Agistri flera gånger om dagen. Vi åkte igår, det tog drygt 55 min inkl stopp på Egina.

Klick
2007-06-29, 14:49
Det går diretktbåt från Pireus till Agistri flera gånger om dagen. Vi åkte igår, det tog drygt 55 min inkl stopp på Egina.

När jag åkte, åkte vi direkt till Egina från Pireus. Bytte sedan till liten båt som flera gånger dagligen trafikerade mellan Egina och Agistri... Men det kanske är nytt nu det var ju trots allt ett par år sedan jag var där...

Cattis
2007-06-29, 21:14
Tack, då vet jag. Vi får se om vi tar oss dit eller inte.
Vi ska i alla fall börja på Naxos. Är det svårt att få tag på ett hotell
med pool när man inte förbokat något? Vad är ett rimligt pris på ett
sådant hotell???
Cattis