handdator

Visa fullständig version : Bra o Billigt boende Aten?


pianilss
2007-06-28, 13:53
Hej!
Skulle behöva hjälp med bra och billigt boende i Athen på inte alltför stökig gata. Finns det rum för 5 personer någon stans och då menar jag inte flerpersoners salar. Annars duger det bra med ett dubbel och ett trippel.
Alla kalimerare brukar vara snälla på att dela med sig av förslagen och hoppas jag får hjälp nu också!klapp_klap
Vi kommer fram efter 22 på kvällen så utsikten är faktiskt mindre viktig.

Tackarbye_bye Pia (10 dgr kvar snart.......)

Myslo
2007-06-29, 15:49
Vi bodde två nätter på hotel Tempi i Aten (man hittar lätt deras hemsida om man googlar). Det ligger på en lugn gata, några minuters promenad från metrostationen Monastiraki. Vet faktiskt inte hur stora rum de har, vi bodde i ett dubbelrum med AC, tv, handfat, gemensam dusch och toalett för 54 EUR per natt. Det finns också med egen dusch och WC och kostar då några euro dyrare. Det är ett väldigt enkelt hotell, men var städat och rent när vi var där. De har ingen frukost men ett litet kök där man kan laga mat själv. Vi gick till något café och åt frukost istället. Dock var utsikten från vårat hotellrum inte den bästa, den bestod av en fyrkant på ca 2x2 meter omgärdad av husväggar... Men vi sov i princip endast på hotellet och var ute och gick i Aten resten. Hotellet ligger nära Plaka, och har gångavstånd till Akropolis mm.

Jag letade hotell rätt intensivt före vi åkte till Aten, för jag ville inte bo i något stökigt område, men ville samtidigt inte betala så mycket för boendet. Till slut velade jag mellan några olika hotell, där hotel Tempi var ett av dem.
När jag googlade efter hotell på internet hittade jag även en del sidor med "reviews" där folk skrivit vad de tyckte om hotellen de bott på. Självklart finns det alltid de som klagar (kanske för att de trott att standarden skulle varit högre), men det kan ge en en liten hint om hur området och hotellet är i alla fall...

/matilda