handdator

Visa fullständig version : Boka eller inte boka..?


Hella H
2007-06-27, 20:59
Hej!

Jag heter Helena och har varit en flitig läsare här på forumet i många år men inte registrerat mig förrän nu. Dumt va? Nu ska vi ut med familjen på vår femte båtluff men vi har inte åkt så här "sent" på säsongen innan utan två veckor före midsommar och framåt. Vi har inte varit på Amorgos så nu tänkte vi att det skulle bli dags för den ön. Det som bekymrar mig lite är att det kanske är mer folk ute och luffar nu och att jag eventuellt måste förboka båt och/eller boende. Vi kommer till Pireus på måndag den 2: juli och tänkte åka till Amorgos med en båt som går ca. 17.30. och är framme vid ett-tiden på natten. Tror ni att det är så mycket luffare att vi måste förboka båten? Vi kommer ju sent till Amorgos/Egiali. Står det roomisar vid färjan mitt i natten eller är det smart att förboka? Vi vill ju helst inte bli utan någonstans att sova första natten. Om vi inte vill bo i Egiali utan i Katapola, hur löser man det? Finns det folk från Katapola i hamnen i Egiali kl. ett på natten? Många frågor men det vore jättesnällt om någon ville svara.

Mvh Helena

hasa
2007-06-27, 23:01
Jag var på Amorgos förra året i början och mitten av Juli. Inga problem att hitta boende varken i Egialia eller Katapola. Med fem personer i familjen och är det alltid lite svårare att hitta rum.
Jag kan inte minnas att jag sett folk från Katapola hämta i Egialia. Jag skulle dock välja att stanna i Egialia med barn. Perfekt läge vid stranden.

inkfish
2007-06-29, 20:25
Hänvisar övriga som vill svara till den nya tråden i samma ämne: Länk (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=10394)

Trådar bör inte dubbelpostas, den som inte får svar första gången kan däremot gärna aktivera ursprungstråden igen.

inkfish/moderator