Visa fullständig version : Crocs - för och emot
Men???
Om det ej anses förmätet!!! Vad är det för fel på Crocs?? Hustrun har
med sig ett par Crocs av den mera terränggående modellen, lite smalare och med rem, Hon trivs så rent förträffligt i dessa skodon.
Fula som stryk förvisso,, men om hon trivs i dem, så vadå??
Lägg därtill att Crocs ju hava den sidoeffekten att de hålla alla missdådare på avstånd!!! Vilken karl i onda avsikter skulle kunna tänka sig att ge sig på en kvinna iförd Crocs?? Ingen såvitt jag vet!!!
Häpp
Arne
Bekväma tofflor i en färgskala som kan tömma Norge på råttor! :eek:
http://cache.boston.com/bonzai-fba/Original_Photo/2006/08/10/1155212296_0175.jpg
//PO:cool:
Jaha! DET var nog det fulaste jag har sett på länge! Värre än axelvaddar på 80-talet fast längre ner...
Även kallad "Foppa-toffeln" efter Peter Forsberg. Fast det gör ju saken knappast bättre! ;)
I USA (var annars) finns det en fanclub (http://www.crocfans.com/) för crocsägare, komplett med blog, forum, bilder (på George W. Bush i dessa tofflor!) osv.
Tänk att folk kan snöa in på ett ämne sådär..:rolleyes:
//PO
Athanasia
2007-06-27, 12:28
Finns ju t.o.m nån som tjänat massor,har en hel fabrik för att tillverka små"duttar" i olika modeller som man ska stoppa i hålen på de där....:eek:
Dessutom pajar dessa skitfula skor elektronisk utrustning! De är inte jordade, gummit isolerar och statisk elektricitet byggs upp. Tror det var på ett sjukhus i Norge någon dyr apparat gick sönder p.g.a. detta
Nu bär jag inte Crocs men andra fotriktiga sandaler. Höga klackar, fåniga sandaletter är som gjorda för att förpassa kvinnor till en passiv tillvaro eller gnällandes efter vägen över alla skavsår. Är huvudet dumt får kroppen lida är min devis i det fallet.
Har då aldrig saknat beundrare fast jag har bekväma skor. Så lättskrämda är inte karlrackarna.;)
Eva
Athanasia
2007-06-27, 13:12
Vi trodde ett tag att det va nån resebyrå som delade ut dessa till sina resenärer,såg ett hyde på ca.10 pers.med såna i olika färger..
På försommaren efterlyste jag Crocsfria zoner utanför storstäderna så att man kunde gå ut på gatorna som en vanlig bläckis utan att behöva bli hastigt illamående.
Naturligtvis lyssnade ingen.
Sen kom jag till Grekland och insåg att vi uppenbarligen exporterat denna sedvänja ditsnyft_drop
(Den som tar en enda stavelse av den här smörjan på minsta allvar döms till tre månaders användande av crocs;))
Jag vill ha sådana där fula skor att ha på mig i trädgården! Funderar - skall man köpa kopior eller "äkta vara"? Men var finns de äkta att få tag på...
Alltid retar det någon - tex den tonåriga sonen som tycker att mamma är konstig och pinsam...
Elisabet
2007-06-27, 13:32
För det första är det en allmänt vedertagen uppfattning att de är snygga, för det andra, Gita, vet jag folk som har bytt ut sina kopior mot originalet när de provat dem, så jag utgår från att det är större skillnad i komfort och kvalitet än i pris, även om det ju också är rätt stort.
Själv har jag inga.
Otyget är inte bara stötande för omgivningen, bärare av dessa tofflor samt vissa cykelbyxor kan enligt aftonblat (http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1067496,00.html) drabbas av cancer mm. otyg.
Tänk er då en lätt överviktig herre i cerise cykelbyxor och limegröna foppatofflor..
Ännu ett bevis för Darwins teorier!
//PO
-för övrigt regnar det på min semester __D
För det första är det en allmänt vedertagen uppfattning att de är snygga,
Crocsinstitutet har gjort en opinionsundersökning, alltså? Var kan man ta del av den?
;)flabb_flab
Athanasia
2007-06-27, 14:03
Hittade en sida här om dom,och faktiskt lite snygga modeller också..http://www.comfortableshoes.com/manufacturer-view.cfm?Manufacturer=80
Elisabet
2007-06-27, 14:44
Crocsinstitutet har gjort en opinionsundersökning, alltså? Nja, så här funkar det: om man hör många säga att de är fula, kan man ge sig den på att de flesta egentligen tycker att de är snygga.
Fast jag måste säga, för att nu vara seriös i denna viktiga fråga, att jag har inte hört någon prata om sånna dojjor överhuvudtaget sedan förra sommaren. DÅ var de ju däremot jordens samtalsämne. I år har väl alla dem bara på sig utan att orda om det...
Jag tror snarare att man hör så många säga att de är fula för att de har så speciellt utseende, vi är inte vana vid att skor kan se ut så där.
Jag tror alltså att jag fattar hur du menar men håller inte riktigt med.
I så fall anser jag det allmänt vedertaget att de är hysteriskt fula, ingen av mina kompisar skulle stoppa fötterna i dessa estetikens misslyckade gummidojor
HALLÅ! Vart tog första inlägget vägen egentligen?
Men strunt är strunt och snus är snus,
om och i gyllne dosor,
och pudding i en rosa sko
är ändock alltid pudding.
Fritt efter Fröding
//PO
-Det regnar fortfarande!
HALLÅ! Vart tog första inlägget vägen egentligen?
Det handlar om mat på Naxos och ligger på Naxosforumet.
inkfish/moderator
SteffTee
2007-06-27, 17:02
Crocs är skitfulla, väger obetydligt, mjuka att gå i, svettiga vid hög värme, passar ej med strumpor, tillverkas i USA, svensk generalimportör i Ö-vik med just Peter "Foppa" Forsberg som annonsdraglok.
Äger själv ett par illgula med en liten bläckfisk instucken i ett av hålen. Skorna var ej med på årets resa just pga av hög svettfaktor
Äger själv ett par illgula med en liten bläckfisk instucken i ett av hålen.
Now we're talkin':eek:!
Vad hade du, sa du?
*vill ha*klapp_klap
Don't Buy Books By Crooks.
Denna rubrik stod att återfinna i N.Y Times i samband med att Richard M Nixon utgav sin bok strax efter det att han nödgats avgå som President!!
(Köp ej böcker av skurkar)
Alltnog, Läckra Italienska sandaletter i prisläget runt 300€ förtjäna ej sammanblandas med diskussionen om Crocs!!!
Arne
Men???
Om det ej anses förmätet!!!
Har någon klagat? :confused:. Är inte Crocs, de där skorna som avger gift och leder electricitet?
birgitta
När vi ändå är inte på skovanor som borde förbjudas:
Det här är världens bästa Greklandssandaler. Underbara att gå i och med ett grepp som gör att man kan bada vid precis vilka klippor som helst. Jag älskar mina!
http://www.smartstep.se/shopimages/248884/f.jpg
Men! Det finns folk, företrädesvis män, som har STRUMPOR i dem!:eek:
Då är nästan till och med Crocs förlåtna...snyft_drop
Hustruns terränggående Crocs fotograferade mot pietetsfull bakgrund bestående av vårt enorma bestånd av rabarber här hemma....
Länk http://www.sendpix.com/albums/07062710/a4tci111x1/
Arne
...och pudding i en rosa sko
är ändock alltid pudding.//PO
:D Vem bryr sig om vilken färg det är på skorna? En Pudding är alltid en Pudding. Som du så riktigt påpekade... :D Och vem bryr sig om vad de har på fötterna...???? Ang_elx
För Kalimeras anständighet på nätet ska jag nu gå och laga middag... Ang_elx :D :o
Peter
Hoppsan vad det hände mycket här sen jag loggade ut... Jo, Elisabet, fula eller inte... inte är de så fula egentligen, det är ju bara vad omgivningen har sagt. Egentligen tycker jag att de är lite gulliga, speciellt de i rosa.
Men vad säger ni - man kan inte ha strumpor och så blir man svettig när det är varmt - så de skall bäras när det är svalt - fryser man inte då?
Jag hade tänkt att ha dem som trädgårdsdojor, kanske som semesterdojor när man får klä sig lite mer slappt...
Tåsandaler har jag, sådana där Anoula hade hittat bilder på. Rosa med blommor på. Och så favoritskorna numera - Ecco sandalerna... De har nästan gått om tåsandalerna i skinn (med sula av svart gummi) gjorda av en gammal farbror i Gamlebyen på Rhodos...
High heels funkar inte längre, även om jag skulle gärna vilja ha sådana någon gång. Visst är det snyggt, men gone are those days... Fötterna har blivit breda och vill ha det bekvämt, helst i fotriktiga sandaler. Men jag har kvar mina guldsandaletter på vinden, av sentimentala skäl...
Använde även mina lättviktsskor från Eco med ventilationsnät på sidorna och bättre svikt i sulan än en sandal. Enormt sköna. Även den skon är tillverkad i någon typ av Gore-texmaterial som tål vatten. Då går det bra att använda en låg sportsocka för sockar i sandalerna klarar jag inte riktigt av. Ser för hemskt ut. Vid promenader över 5 km är de senare klart att föredra. Crocs gissar jag ger svettiga fötter och sen verkar de inte sitta lika bra på fötterna som mina sandaler gör. Vid långa promenader bör foten inte glida i skon.
Eva
moro mou
2007-06-28, 18:21
Säkert bekväma o bla bla bla........MEN så satans fula och osexiga som ett par dojjor bara kan bli!! nej, det finns bekväma skor som e bra mycket finare. e det nå fel på leopardmönstrade stilettos?? eller?
;) // Mia
Bluesbrother
2007-06-28, 19:11
I USA (var annars) finns det en fanclub (http://www.crocfans.com/) för crocsägare, komplett med blog, forum, bilder (på George W. Bush i dessa tofflor!) osv.
//PO
...uppenbarligen
e det nå fel på leopardmönstrade stilettos?? eller?
Precis exakt!!!! Plastpjucken hava sin marknad när det gäller att taga sig
hem efter fest och att vandra i mörka parker där missdådare tänkas befinna sig kunna!!!
Arne
Hur kommer det sig att jag bara kan se 2 inlägg på denna tråd? Arnes och mitt, fast det står att det finns 32 stycken? :confused:
birgitta
Jag ar for Crocs, jag och dottern har sedan tidigare haft kopior da jag vagrar att betala den summa de kostar i Sverige, det ar ju plast med lite luft i.
Gissa 14-ariga dotterns lycka, da hon i dag, fatt inhandla ett par artgrona, :Ddenna farg finns tydligen inte i Sverige, stammer, eller stammer ej, vad vet jag, men skonare tofflor far man leta efter.
// Helen
Masouraki
2007-06-28, 22:23
Har inte förstått varför de är sånna favoriter bland folk:confused:
moro mou
2007-06-28, 22:34
så summan av kardemumman kan vara att alla tillfällen kräva olika slags skor. Kanske skulle ge sig in i skobranschen istället.....:)verkar lönsamt!
Men crocsen e i alla fall fula ,så de så!
barfota e bäst, gärna på en sandstrand i grekland....
Jag är för... Väldigt fula men otroligt sköna... Har ett par på jobbet. Men jag tycker att det hjar gått lite för långt om man köper de "ploppar" som man nu kan köpa för att sätta in i hålen på skon....
Nämen - det är just plupparna som jag dreglar efter... sån måste jag bara ha!
:D
Nämen - det är just plupparna som jag dreglar efter... sån måste jag bara ha!
:D
Jag såg att man kunde köpa lösa såna ploppar i en skoaffär i Helsingör i Danmark.... Mycket motiv på blommor och små djur o.d
Då vill jag ha en gris. Eller en humla... Eller lilla My!
//PO
Ja Grekland t ex!:D
Då vill jag ha en gris. Eller en humla... Eller lilla My!
Finns det gröna grodor också? Skulle passa bra till mina illgula crocs :rolleyes:
//Zanét bye_bye
Finns det gröna grodor också? Skulle passa bra till mina illgula crocs :rolleyes:
//Zanét bye_bye
Kolla på skoaffärer... Eftersom jag sett det i Helsingör måste det ju finnas här på denna sidan sundet...
Wardakis
2007-06-29, 17:28
Jodå det finns gröna grodor. Ockelbo har en av Sveriges största marknadersom går av stapeln nu i helgen, snacka om crocs-feber, det finns minst 20 försäljare som saluför dom. En av knallarna har bara crocs-smycken, han gör strålande affärer! Och tänk så lätt för honom att packa upp, han ställde helt enkelt upp sin kartong på ett bord.
Gunilla som packat upp tunnbröd, hjortronsylt och massor av strumpor i sina dar!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.