Visa fullständig version : båtförbindelser från kreta till santorini??
jojje_76
2007-06-26, 17:20
HEJ! funderar på att ta en flygstol till kreta å fortsätta sedan upp till santorini med båt. Är det någon snäll person som kan svara på mina frågor...om det är bra föbindelse med båt till santorini?..är det dyrt?...
HEJ! funderar på att ta en flygstol till kreta å fortsätta sedan upp till santorini med båt. Är det någon snäll person som kan svara på mina frågor...om det är bra föbindelse med båt till santorini?..är det dyrt?...
2004: bärplansbåt från Heraklion till Santorini bl.a., vid niotiden, går alla dagar tror jag, kostade då 21 €. Tog 2 -3 timmar till Paros, vilket ligger en bit längre bort.
Lefteris
Från Heraklion går katamaran så gott som dagligen till Santorini kl 9:45, framme 11:30 (Hellenic Seaways), dessutom har Sea Jet katamaran flera gånger i veckan kl 9:00, framme 11:00. Även långsam färja (GA-rederiet) går några dagar i veckan från Heraklion, tar cirka 4-5 timmar. Kan finnas fler båtar som jag inte känner till. Har precis kommit hem från ö-luff och har för mig att katamaranen kostade cirka 30 E. Själva tog vi den långsamma båten som kostade 15 E.
Trevlig resa!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.