handdator

Visa fullständig version : båtförbindelser från kreta till santorini??

jojje_76
2007-06-26, 17:20
HEJ! funderar på att ta en flygstol till kreta å fortsätta sedan upp till santorini med båt. Är det någon snäll person som kan svara på mina frågor...om det är bra föbindelse med båt till santorini?..är det dyrt?...

xenos
2007-06-26, 18:41
HEJ! funderar på att ta en flygstol till kreta å fortsätta sedan upp till santorini med båt. Är det någon snäll person som kan svara på mina frågor...om det är bra föbindelse med båt till santorini?..är det dyrt?...

2004: bärplansbåt från Heraklion till Santorini bl.a., vid niotiden, går alla dagar tror jag, kostade då 21 €. Tog 2 -3 timmar till Paros, vilket ligger en bit längre bort.

Lefteris

Annwi
2007-06-29, 23:05
Från Heraklion går katamaran så gott som dagligen till Santorini kl 9:45, framme 11:30 (Hellenic Seaways), dessutom har Sea Jet katamaran flera gånger i veckan kl 9:00, framme 11:00. Även långsam färja (GA-rederiet) går några dagar i veckan från Heraklion, tar cirka 4-5 timmar. Kan finnas fler båtar som jag inte känner till. Har precis kommit hem från ö-luff och har för mig att katamaranen kostade cirka 30 E. Själva tog vi den långsamma båten som kostade 15 E.
Trevlig resa!