Visa fullständig version : Naxos i slutet av juli
Vår familj har varit på Naxos ett antal gånger tidigare, men aldrig i slutet av juli/början av augusti. Nu har vi lyckats komma över några billiga flygbiljetter och åker den 23 juli tillbaka till vår favoritö.
Jag har läst i andra trådar om flera som varit där under juli och undrar då hur mycket som är ett rimligt pris att betala för en studio för 3 personer. Vi har inte tänkt förhandsboka utan satsar på att hitta något på plats.
Tacksam för alla svar!
Kicki
Ja, gjorde en slagning på några alternativ. För medelklassboende gick
det att med förbokning (dyrare) finna studios för 23 tom 28 Juli i prisläget runt 50-60€/natt.
Men, som sagt, rumsraggarna stå tätt på Naxos. Myandigheterna har därtill från och med i år med hot om dryga böter förflyttat raggarhopen
till gatan på höger sida sett från färjepiren. Det är cirka 50 meter bort.
Alla som så önskar kan alltså helt ostört flanera in längs piren. Detta med att flytta raggarna skulle ha gjorts för länge sedan.
Min bedömning är att ni nog kan räkna med att finna er boende för 35€ per
natt, julimånaden till trots. Överetableringen är hård på just Naxos.
Arne
Tack för svar Arne!
Har haft viss mailkontakt med vår vän Vaggelis och fått priser som varierar på mellan 90-150 E för boende på hotel Prokopios. Då stannar vi ändå i 13 nätter!
Vi väntar med att besluta något tills vi träffar på "flocken" med rumsraggare.
Kicki
Jag har via mail fått priset 40 E för ett dubbelrum med babysäng av Vaggelis. Förfrågan gällde för 1-2 veckor i september. Jag tyckte att det var dyrt jämfört vad vi har betalat hos honom tidigare. Men ert pris är ju alldeles upp åt väggarna tokigt. Ni gör rätt i att ta er an flocken på plats.
/ofelia
Min erfarenhet är att boendet är lite dyrare i september än i juni om vi pratar om första halvan av dessa månader. Förbokning innebär nästan alltid ett högre pris. Där jag bodde på Folegandros nu i juni var listpriset 60 eller 65 för mitt rum. Jag betalade 25 euro.
Eva
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.