handdator

Visa fullständig version : Söndag 24/6


UlfWiman
2007-06-24, 18:27
Söndag 24/6 2007


Äntligen lite moln över Kreta, ett tunt täcke och 27° ute. Idag kan jag ta en promenad mitt på dan. Det enda som saknas är lite fläktande ute. Jag hoppas att alla förstår att solen tar lika bra när det är som idag. Det är i och för sig lite farligt för många tror att man inte behöver skydda sig när det är moln.


Nu har det börjat blåsa lite grand och det är ganska skönt. Det blev oavgjort mot bäddmadrassen, skiljedomare inkallades(saxen) men nu är den på plats i sängen igen. Mycket skönt, men jag tycker det är konstigt att den krymper lite för varje gång. Jag måste tvätta den på 60° med klorin för det är oftast blodfläckar vid fötterna. Tvättrådet säger 40° men då blir det ju inte rent. Nu har jag fått en blodfläck på täcket från lilltån som jag slog i igår på affären.


Jag testade att virusscanna min dator idag efter reparationen. Nedslående resultat med 38 funna filer med trojanska hästar. Däremot är e-posten ren från skräp och bihang. Jag måste ha haft hjärnsläpp när jag tidigare skrev om Aminas bar. Det är Amina Zaki som äger Aminas, men däremot så är Mitsos ägt av Maria och Kostas. Båda ställena i Agia Marina rekommenderas å det varmaste. Nu har jag pratat med en bekant som är i Paleochora just nu och det var 37° på natten. De lever tack vare A/C men ligger mest och flämtar samt att grabbarna bor i poolen. Nu orkar jag inte skriva mer idag. Snälla skicka hit lite skitväder från Sverige innan vi förgås.

Uffe

Wardakis
2007-06-24, 19:02
Ok, vi har 15 grader och det har regnat mest hela dagen, kan de va nåt?
Gunilla

UlfWiman
2007-06-24, 19:54
Ja tack

Uffe

jan c
2007-06-24, 20:27
Här är en rapport fr. Sthlms Skärgård . Midsommarafton 14.6 gr. C . Byggt partytält över vanliga tälten Har besök av barn o barnbarn har inte plats i huset för alla Midsommardagen regn kallt idag söndag lite bättre grillat ute ätit middag ute .Snälla skicka lite värme Hälsn JAN

Eva L
2007-06-24, 21:02
Fast i Norrland är det varmt och klarblå himmel. Har varit så hela helgen. Bästa tänkbara väder. Grekland är alldeles för varmt nu.

Eva

Millie
2007-06-24, 23:07
Hej Uffe!
Här i Sala Västmanland har vi haft ca 20-25 gr. blandat med lite regn mellan varven det vädret skulle nog du tycka va skönt förstår jag. Igår kväll hade 85% luftfuktighet och bara 15 gr. men det var faktiskt ganska skönt att sitta ute på altan när det var 25gr. inne.
Längtar och trängtar ändå efter Kreta , det känns så långt tills vi kommer ner igen, 90 dagar, det är långt det! Jaha du rekommenderar Mitsos, Ja det ser trevligt ut på webkameran när man spanar in den vareviga dag. Längtar också efter Marcos restaurang i Kato Stalos, var där -96 och hoppas att vi ¨orkar¨ gå dit när vi kommer till Agia Marina i sept. Vi kan kanske kan stämma träff där om du vill ha lite böcker. Ha det så bra
Hälsn. Kerstin

kdy
2007-06-26, 12:01
Hej Ulf .
Läser ofta och gärna om Ditt liv på Kreta.Det verkar inte helt lätt alltid, men en liten detalj kan jag nog tipsa om. Det gäller blodfläckar på kläderna, som Du kan klara enklare, billigare och mera miljövänligt. Prova det här: Lägg blodfläckad tvätt i kallt vatten (inte mer än 25 grader) ev. med ngn tesked vanligt koksalt i. När fläckarna har löst sig efter en halvtimme eller så kan Du tvätta som vanligt i maskin eller för hand. OBS att varmt vatten från början gör det näst intill omöjligt att bli av med fläckarna. Lycka till och bättre väder önskar kdy