handdator

Visa fullständig version : Buss flygplatsen-Pireus


Babs
2007-06-24, 16:20
Hej !

Är det någon som vet hur lång tid det tar med bussen från flygplatsen till hamnen i Pireus. Och hur lång tid innan man måste vara i hamnen innan båten går.

/Babs

Bluesbrother
2007-06-24, 17:03
Jag åkte i lördags på andra hållet :( mitt i natten, det tog rätt så exakt en timme. En vardag mitt på dan bör väl ta lite längre tid. Klart billigare än att åka tåg. 3,4€ istället för 6,80€. Tåget tar ungefär lika lång tid men är bekvämare. Jag vill också åka till Pireus!!!! Även om jag helst slipper just Pireus :p

Myslo
2007-06-24, 20:02
Jag åkte mitt på dagen mellan Atens flygplats och Pireus och det tog drygt en timme, vet inte exakt. Men vi hade tur och slapp köer. Bussen var något av det skumpigaste jag har åkt men den stannade i alla fall precis vid biljettförsäljningen för färjorna. :rolleyes:
Det finns en annan tråd på forumet om ett tåg (inte metro) som tydligen just börjat gå mellan flygplatsen och Pireus. Skulle jag åka den sträckan igen skulle jag nog starkt överväga tåget eller metron för att slippa åka bussen... Kanske hade jag otur med bussförare men det var verkligen gasen i botten eller tvätnit hela tiden, samt ständiga filbyten... :(

Babs
2007-06-24, 21:01
Tack för svaren.
Om man landar 14.50, hinner man med 15.30 bussen och sedan 17.15 färjan till Naxos ?
Nästa buss går 15.55 och det känns lite tajt om tid ???

/Babs

Jennie
2007-06-25, 23:46
Hej!!
Jag åker med bussen i stort sett varje dag då jag bor i Pireus och jobbar på flygplatsen, det tar ganska exakt 1h 10 min med bussen. Vilken tid som helst på dagen, i alla fall inte mycket längre tid om inget inträffar på vägen. Mycket trafik brukar inte göra mycket skillnad.
Trevlig semester!!
Jennie