handdator

Visa fullständig version : Eleni rooms på Amorgos?


sarah&filip
2007-06-23, 12:50
Är det någon som bott på Eleni på Amorgos? Såg att det fanns med här på Kalimera, men har någon av er erfarenheter utav detta boende?

Sarah

Agneta
2007-06-23, 13:03
Min syster och jag bodde där 6 nätter i augusti förra året. Toppenboende tyckte vi, somnade till vågornas brus............
Eleni och hennes dotter Maria är väldigt hjälpsamma. Så för vår del blir det Eleni nästa gång också.
Men ni bör förboka om ni reser i augusti.

Agneta

sarah&filip
2007-06-23, 13:14
Tack Agneta!

Hur var rummen? fräsha? har alla rum egen balkong?

Agneta
2007-06-23, 13:24
Enkla men fräscha rum. Bra dusch med varmt vatten, kylskåp, lite "köksgrejor", ett litet gasolkök för att koka vatten. Gasolen tog slut för oss men det fixade Eleni trots att det var Mariadagen och helgdag i Grekland.
Vi hade inte egen balkong men däremot bord och stolar på loftgången som går längst huset. Vissa rum har egen balkong.

Lycka till
Agneta

Bluesbrother
2007-06-23, 14:50
Måste passa på att tipsa om Pension Amorgos. Ingen AC men väl egen balkong, kylskåp och elspis och lite köksgrejor. Spartanskt men inte låg standard. Vi bodde där för 20 euro per natt när Eleni ville ha 35. Ni åker ju under högsäsong så riktigt så billigt kan ni ju inte få det... Lite elakt kanske, men om ni inte vill känna det som om ni är hemma i Sverige så satsa inte på Eleni. Det enda jag faktiskt tyckte var lite negativt med Amorgos var nämligen alla svenskar, och som jag förstår det är Eleni "värst". Jag har naturligtvis inget emot svenskar, men på en utlandssemester är det så skönt att höra en massa språk man inte förstår, väldigt avslappnande. Sen är det trevligt att stöta på några då och då och utbyta lite erfarenheter.

inkfish
2007-06-23, 21:17
Hur var rummen? fräsha? har alla rum egen balkong?

Rummen är väldigt olika. En del är väldigt små med spartansk utrustning, andra större och mer välutrustade. Alla har dock balkong eller uteplats med underbar havsutsikt - för att inte säga helt underbar.:)

Bluesbrother: svenskandelen hos Eleni varierar nog. Jag har bott där i juni och september och kan faktiskt inte erinra mig mer än ett svensktalande par samtidigt med mig. Förutom Janne och Camilla då;)flabb_flab

Edit: kan erinra mig en familj också, några dagar i september förra året. De var också svenska.

Yak
2007-06-23, 23:12
Eleni är mycket riktigt populärt bland svenskar, säkert bla på att det finns med här på Kalimera. Jag har bott där flera ggr, bla nu vid senaste besöket, och visst kan man få känslan av "svenskhotell", det är garanterat ett antal svenskar som bor där. Det kanske kan ses som en nackdel...
Rummen är alla varierande storlek, det finns nog knappt två rum som är lika i det huset. Vissa har egen balkong, andra har liksom loftgång så man får vara lite social om man vill sitta ute. Alla rum har dock utsikt mot vattnet.
Det var faktiskt bra varmvatten dygnet runt också nu i våras, något som knappast är en självklarhet i Grekland!
Jag har en känsla av att priserna kan vara lite högre där än på de andra hotellen, kanske beroende på att hon ofta har mycket förbokat och kan leva lite "på ryktet".

inkfish
2007-06-24, 12:31
Om folk slutade förboka rum skulle priserna gå ner på rätt många ställen i ö-världen;)

sarah&filip
2007-06-24, 18:48
Tack för alla svar! Kul att det var många som delade med sig.:)

Eleni låter ok, men vad kan ni annars rekommendera? Pension Amorgos var fullbokat. Vi hade gärna bott i Katapola så man har utsikt över hamnen. Det är vår första gång på ön, så vi kan inget om boendet på ön.
Jätte, jätte tacksam för massa tips.

Sarah

maja68
2007-06-24, 19:02
Är det någon som bott på Eleni på Amorgos? Såg att det fanns med här på Kalimera, men har någon av er erfarenheter utav detta boende?

Sarah

Hej
tillbaka från båtluff igår, rekommenderar VARMT Eleni hotel i Kamares på Milos om ni ska dit i år :) Fantastiskt fräscht o fint o supertrevlig ägarinna :)

mattias
2007-06-26, 12:50
Är det någon som bott på Eleni på Amorgos? Såg att det fanns med här på Kalimera, men har någon av er erfarenheter utav detta boende?

Sarah

Bodde med min tjej på Eleni Rooms i slutet av augusti/början av september förra året och det var en mycket bra upplevelse. Vi hade en fantastisk utsikt från rummet som låg längst upp i huset. Eleni ligger centralt men samtidigt väldigt lugnt till. Ingen trafik som stör. Vi betalade då 40 euro per natt men då prutade vi inget. Ganska enkelt rum men bra städat och jättefin utsikt mot havet.

Bluesbrother
2007-06-28, 20:46
Eleni ligger centralt men samtidigt väldigt lugnt till. Ingen trafik som stör.

Svårt att inte bo centralt i Katapola, till och med i Xilokeratidi är du nära "centrala" Katapola, och det är en annan by :D Någon som lyckats bo annat än lugnt på Amorgos?

Eleni är poppis = dyrt. Fast det har jag redan skrivit. Känner bara på mig att de ställen som får mycket uppmärksamhet på Kalimera automatiskt blir lite dyra. Vilket minnsan inte är dåligt jobbat flabb_flab
Blev erbjuden dubbelrum på Vamvounis Apartments på Milos för 20 euro också, undrar vad det (på Kalimera) omtalade Hotel Delphini hade kostat.

/Gnällspik

Ioslina
2007-06-28, 20:54
Blev erbjuden dubbelrum på Vamvounis Apartments på Milos för 20 euro också, undrar vad det (på Kalimera) omtalade Hotel Delphini hade kostat.

/Gnällspik

Vi betalade 25€ för 2 personer runt midsommar förra året.

Kalimera
2007-06-29, 14:37
Känner bara på mig att de ställen som får mycket uppmärksamhet på Kalimera automatiskt blir lite dyra.
Vet inte om det är så, vill bara påkeka att Eleni rekommenderas av andra än Kalimera, reseguiderna Vagabond, Öluffa i Grekland, Lonely Planet och Rough Guide rekommenderar också Eleni.

inkfish
2007-06-29, 14:41
Tack Janne.

Den där frågan kommer ju upp med jämna mellanrum och jag har aldrig förstått problemet. Naturligtvis styr utbud och efterfrågan priset även på rum i Grekland - ett efterfrågat rum blir dyrare.

Blir man sur på priser som man anser att Kalimera drivit upp är det ju bara att välja ett annat boende.

Under åren tror jag att den särklassigt vanligaste frågan på det här forumet varit: Nån som har boendetips på ön X? Alltså är boendetips, på forumet eller dina egna rekommendationer, något som många vill ha. Och vill man inte ha kan man ju bara leta boende på egen hand.

Malina
2007-06-29, 15:11
Min erfarenhet är att Kalimeras boendetips fungerar bra.Honeymoon Beach på Santorini är ETT bra exempel.
Nu har min man och jag bott på annat pensionat på Amorgos i många år.När vi började resa dit var Kalimera i sin linda och vi valde då boende efter guiden "Öluffa i Grekland"(tror jag den heter).

Om jag var ny Greklandsresenär eller skulle på min första icke-charter,skulle jag utan mycken tvekan välja Kalimeras rekommendationer.

liselotti
2008-06-12, 14:01
Har Eleni Rooms AC?
Om inte - blir det väldigt varmt eftermiddag/kväll? Det ser ut att ligga med kvällsol.

Kan man ha öppet på natten eller är det mycket mygg på Amorgos?

Funderingar :cool:

Hellen
2008-06-12, 14:37
Min erfarenhet är att Kalimeras boendetips fungerar bra.Honeymoon Beach på Santorini är ETT bra exempel.
skulle jag utan mycken tvekan välja Kalimeras rekommendationer.

Hur ser jag om det är Kalimera rekommendation eller en "vanlig" annons?
Jag hittar inget Kalimera rekommenderar, har för mig att jag sett det vid tex. Honeymoon tidigare, eller har jag drömt?
Inte är det väl så att Janne nekar någon att annonsera? Janne, har du "provbott" alla ställen som annonserar?
// Helén

Hellen
2008-06-12, 14:43
Jag korrigerar mitt tidigare inlägg här, istället för att editera. Ser nu att det vid vissa boende står "annons", alltså är övriga Kalimera rekommenderar:)
// Helén

Malina
2008-06-12, 15:25
Om du tittar på kalimeras första sida under "ROOMS" i övre vänstra kanten,så kommer du till olika öar och hotell/pensionat på resp.ö.

Kalimera
2008-06-12, 16:13
Har Eleni Rooms AC? Om inte - blir det väldigt varmt eftermiddag/kväll? Det ser ut att ligga med kvällsol.Ingen AC, ingen eftermiddagssol och ingen direkt kvällsol (däremot ser man solnedgången). Men det kan bli varmt även om det inte är någon eftermiddag - kvällsol, det beror på hur varmt det är ute.

liselotti
2008-06-12, 16:23
Ingen AC,

Tack för svaret. Man får hoppas på lite svalkande vind då!

Hellen
2008-06-12, 20:04
Om du tittar på kalimeras första sida under "ROOMS" i övre vänstra kanten,så kommer du till olika öar och hotell/pensionat på resp.ö.

Japp, det var där jag tittade:confused::D, men det jag undrade först var:

Hur ser jag om det är Kalimera rekommendation eller en "vanlig" annons?
// Helén

Vilket jag senare såg, det står annons vid annonserna, de som Kalimera rekommenderar är rekommendationer, ville klargöra skillnaden och såg först inte hur man skiljer en annons från rekommendation.
// Helénbye_bye

Yanna
2008-06-12, 22:25
Måste passa på att tipsa om Pension Amorgos. Ingen AC men väl egen balkong, kylskåp och elspis och lite köksgrejor.

Pension Amorgos har visst AC, någon spis hade jag inte, men jag hade ett rum och inte en studio! Jag bodde där i juli 2007!

Yanna som inte svettades på nätterna på Pension Amorgos.

KarinLinnea
2008-06-29, 14:10
Kom precis hem från en 2-veckors i Kykladerna, varav 5 nätter på Amorgos. När vi kom dit i mitten av juni var Eleni där vi först tänkte bo fullbokat (med svenskar :)). De skulle ha 35 euro per natt. Så då fick det bli The Big Blue med helt fantastisk utsikt högst upp i stan. AC, kylskåp, liten kokplatta med lite porslin och eget bord med "fåtöljer" utanför för 22 euro natten. Det var hyffsat fräscht förutom att det var kallvatten i duschen och att strålen var väldigt svag. Kan inte tänka mig att Eleni är fräschare på ngt sätt (iaf inte uteplatserna eftersom vi var där o spanade :)).
Ägaren till The Big Blue är otroligt vänlig och snäll, rekommenderas varmt! Som sagt är det finfin utsikt också.

Yak
2008-06-29, 16:24
Kom precis hem från en 2-veckors i Kykladerna, varav 5 nätter på Amorgos. När vi kom dit i mitten av juni var Eleni där vi först tänkte bo fullbokat (med svenskar :)). De skulle ha 35 euro per natt.
Ägaren till The Big Blue är otroligt vänlig och snäll, rekommenderas varmt! Som sagt är det finfin utsikt också.

Bodde också på Big blue nu sist och kan verkligen rekommendera. 35euro på eleni låter rätt dyrt för att vara i Juni (men är det fullt så verkar ju folk vilja betala det!) .
Jag fick iofs betala 25 euro per natt men jag hade faktiskt varmvatten i duschen då också ;)
Mitt rum på Big blue har faktiskt AC, vilket Eleni inte har.
Jag har bott på Eleni och skulle vilja säga att standarden är i övrigt likvärd.

Stina
2008-06-30, 14:54
Hej!
Jag har bott på både Big Blue och hos Eleni. Jag trivdes allra bäst hos Eleni, man hör ju vågorna där..
Tycker att rummen hos Eleni kändes fräschare också.
Men utsikten från Big Blue är väldigt fin.

http://i155.photobucket.com/albums/s286/Stina-25/MestGrekland017.jpg
Och fåtöljerna hos Big Blue var sköna Ang_elx..

Angående priser så tycker inte jag att 35 euro per natt är dyrt..jag menar i Sverige betalar man ju 700 kronor natten för ett vanligt bed and breakfast och minst 1000 kr natten för ett hotellrum.


Mvh. Stinabye_bye

M.G
2008-07-04, 11:59
Har just kommit hem från Amorgos och vi bodde på Pension Amorgos.
Vi hade AC men ett par av våra kompisar hade det inte. De hade en kokplatta men den funkade inte. det var också lite si och så med porslin.
Vi trivdes ändå bra där. det var rena rum.

Vi fick gå in och titta hos några svenskar som bodde i hotellet 'Aigaion' (tror jag det hette. Dt var jätte fint med stora härliga balkonger och utsikt. Lite dyrarre men väldigt fint.

flyhigh
2008-07-04, 16:44
Vi bodde på big blue i juni, 25 euro och AC. Fanns även varmvattenklapp_klap. Vårt rum (nr 7) var helt nyrenoverat, standarden på rummen varierar tydligen. Men bättre boende för pengarna får man knappast. Se även inläggen om badrum...:) Peter

dromprinsen
2008-07-11, 15:48
Kan instämma med Bluesbrother att Eleni var ingen höjdare. Erbjöd en rätt enkel standard för en "dyr" peng. Dyrt är kanske inte rätta ordet, men för de pengar man betalade till Eleni fick man ju ett kanonboende på andra öar och ställe.