handdator

Visa fullständig version : Rumspriser?


Maria&Peter
2007-06-22, 16:43
Nej nu börjar jag vela.....
Vad kostar rummen man får tag i på plats egentligen?
Vårat kostar 80euro/dygn som vi har förbokat. 8000kr/10dygn.
Vi är där 24/7-3/8.

Eva L
2007-06-22, 20:15
Den enda gången jag besökt Naxos (Oniro) i augusti betalade vi 35 euro för ett rum med kyl, diskbänk, luftkonditionering, tv och stor balkong. Var för tre eller fyra år och vi stannade 5 nätter. Enligt min upfattning och erfarenhet från de två sista årens ö-luffar har priset på rum legat stilla några år eller så har jag blivit bättre på att pruta. Jag förbokar inte mer än till ställen som jag bott flera gånger på och vet att jag får ett bra pris. Längre vistelse ger oftast ett lägre pris.

Eva

mkh
2007-06-23, 00:03
Vårat kostar 80euro/dygn som vi har förbokat. 8000kr/10dygn.
Vi är där 24/7-3/8.

Vi har också förbokat: 4 nätter 30/6 - 4/7 på pension Irene i Naxos stad. Det kostar 60€/dygn, men då är vi 5 pers i en tvårumslägenhet :), så det känns OK.

Jag vet inte hur mycket dyrare det blir från början till slutet av juli, men det känns dyrt :confused: med 80€ om det inte är något speciellt med boendet.

/Marianne

Agneta
2007-06-23, 12:53
Jag har förbokat på Studios Panos (alt. Pension Sofi om det blir något rum ledigt) 17.8 - 29.8 för 50 euro/natten.
Förra året betalade min syster och jag 45 euro på Panos.

När vi kom till Naxos i mitten av augusti förra året fanns det gott om rumsraggare i hamnen så jag tror inte att det när nödvändigt att förboka.
Vi hade dock problem att hitta rum på öarna i småkykladerna och fick rådet att åka till Naxos från Amorgos.

Att jag har förbokat i år beror på att jag reser ensam och det känns tryggt att veta var jag ska bo och så blir jag hämtad i hamnen.

Jag önskar er en trevlig vistelse på Naxos
Agneta bye_bye

tofran
2007-06-23, 13:22
Hej,
För två år sedan betalade vi mellan 25 och 40€ per natt för 4 personer.
Det fanns alltid gott om uthyrare som slogs om kunderna.
Om man stannar flera nätter går det att pruta mer.
På måndag åker vi till Milos. Inget förbokatdär.
Bara hoppas att turen är med oss

/Tobbe

Myslo
2007-06-23, 14:24
På måndag åker vi till Milos. Inget förbokatdär.
Bara hoppas att turen är med oss

/Tobbe

Hej!
Kom hem från bland annat Milos i måndags. När vi kom fram till Adamas var det fullt med rumsraggare i hamnen som väntade på oss, och dessutom blev utskällda av polisen. (vet inte varför, men han verkade tycka att de var ivägen...) Vi följde med till Studios Mallis som ligger på kullen vid kyrkan (nära Corali och Vamvounis). Han ville ha 25 EUR natten för rum med trinettkök, AC och badrum med duschdraperi :p. Man hade egen "altan" men ingen direkt utsikt. Det kändes fräscht och bra, dock fick man säga till för att få fjärrkontrollen till ACn... :rolleyes:

Hellen
2007-06-23, 14:51
Nej nu börjar jag vela.....
Vad kostar rummen man får tag i på plats egentligen?
Vårat kostar 80euro/dygn som vi har förbokat. 8000kr/10dygn.
Vi är där 24/7-3/8.

Hur många personer kan man bo i det rummet? Är det för två eller tre personer, då är det dyrt! Är det för fyra så är priset i den övre kategorin, men inget ocker, rederverar mig dock för om det boende ni valt är något speciellt som därför är dyrare än vanligt.

// Helén- som aldrig betalt mer än 20 Euro per person och natt, snittpriset brukar ligga på 17 Euro, vi får väl se vad det blir i år. En viss prisökning har nog skett, verkar det som.